30 éve a vásárlókért: 30×-os pontokkal ünnepel dm
Legyen szó a legújabb szépségápolási termékekről, a technikai fejlesztésekről, a polcképek kialakításáról, a fenntartható szortiment bővítéséről, alapvetően minden egy irányba hat: a vásárló elégedetten lépjen ki az üzletből. Ezért dolgozik a dm 30 éve. A jubileum évében a női egészség támogatása kerül a fókuszba, egy 30 millió forint keretösszegű jótékonysági pályázattal is készül a vállalat, a vásárlókat pedig 30×-os pontokat biztosító ajánlatokkal lepik meg.
Ha a siker titkát keressük, akkor a vállalati kultúra alaptéziséig érdemes visszamenni, hiszen a cég azt vallja: „Gazdasági közösségként azzal a kihívással állunk szemben, hogy egy olyan vállalatot hozzunk létre, amellyel közösségként példát mutatunk a környezetünknek”.
Digitális fejlesztések, évtizedes értékek – kéz a kézben járnak
A dm idén ünnepli 30 éves jubileumát, mára az üzletben az online és offline bevásárlási formák látványosan találkoznak és kiegészítik egymást. Innovatív megoldásokkal segítik, hogy mindenki a saját igényeinek és kényelmi szempontjainak megfelelően tudja elvégezni a bevásárlást. 2018-ban léptek be az online kereskedelem piacára, az elmúlt években ez a szolgáltatás folyamatosan fejlődött, mára több mint 12 000 termék érhető el online, 2022 tavaszától pedig újabb mérföldkőhöz érkeztek egy új applikációval: a dm App mindent kielégítő, komplex szolgáltatást kínál, és minden active beauty törzsvásárlói információ is a vásárlók rendelkezésére áll. Az active beauty program a dm zászlóshajója, amely az évek során sokat fejlődött, mára többszörös pontgyűjtési lehetőségekkel kínál kedvezményeket, a jubileum évében többek között 30×-os pontokat biztosító ajánlatokkal lepik meg vásárlóikat. A dm jól ismeri a nők igényeit és elvárásait, a 2023-as év tavaszától a női egészség témáját tűzi zászlajára, ennek jegyében szervezi aktivitásait, ősszel pedig egy 30 millió forintos keretösszegű pályázatot ír ki civil szervezetek számára szintén a női egészség támogatásának témakörében, fókuszálva a testi, lelki egészségre, valamint a közösségek és az altruista cselekedetek erejére. A jótékonysági akciók nem állnak távol a vállalattól: „Együtt egymásért“ név alatt társadalmi felelősségvállalás programot dolgoztak ki a 2010-es években, a cég elköteleződött a környezetvédelem, a gyermekek egészségre nevelése és a szociálisan hátrányos helyzetű családok megsegítése mellett. Ezen törekvéseket évek óta több társadalmi felelősségvállalás kezdeményezés kíséri.
Ismerik a szépségápolási trendeket, és önbizalmat kínálnak a nőknek
A dm ott van a hétköznapok nagy pillanataiban: a készülődésnél az első randira, amikor a legjobb formánkat akarjuk hozni, a babavárás napjaiban, amikor a legkímélőbb termékeket keressük, vagy éppen az otthon tisztaságának megteremtésénél, amikor a természetes megoldások felé fordulnánk, az egészség megőrzésénél, amikor a gyógynövények erejére van szükségünk. Az üzletekben a munkatársak felkészülten, kompetens tanácsadással segítik a termékek közötti eligazodást. A kínálat kialakításánál továbbra is a vásárlói igények lehető legszélesebb lefedése a cél: a legújabb trendek, fogyasztói elvárások mellett a fenntarthatóság is nagyban alakítja a szortimentet. A szépségápolási termékek terén a drogéria szakkompetenciája segíti a legmagasabb vásárlói igények kielégítését, a legújabb trendek és hatóanyagok az elsők között jelennek meg a dm polcain, továbbá saját márkás egyedi fejlesztésekkel formálják a trendeket. A dm munkatársai és szakértői mindig naprakész tanácsokkal segítik az érdeklődőket, az üzletekben és rendezvényeken megvalósuló smink roadshow-k a személyes tanácsadás látványos alkalmai voltak hosszú éveken át, mára pedig akár egy élő dm Live adás alkalmával leshetik el a legújabb fogásokat a dm App-ot használók. A dm történetéhez elválaszthatatlanul kapcsolódnak a saját márkás termékek, olyan közönségkedvenc márkákkal, mint a Balea, a trend IT UP, a Denkmit, vagy éppen a fenntarthatóság olyan éllovasaival, mint a dmBio és az alverde natúrkozmetikai termékcsalád. Az utóbbi évek nagyon sok kihívást tartogattak, de a Mindig megéri tartós ár stratégiának köszönhetően az árak a dm-ben négy hónapig nem emelkednek, ez biztonságot és kiszámíthatóságot ad napjainkban a változó gazdasági körülmények között is.
A nyugalom szigete a rohanó hétköznapokban
Aki a dm-be lép, értő odafigyelést kap, és nyugodt, letisztult környezet talál, hogy a számára megfelelő termékeket a lehető legkényelmesebben szerezhesse be. A boltok külső és belső megújulása folyamatos, a vásárlók számára ennek leglátványosabb eleme az úgynevezett szépség háromszög, amelybe a dm számára fontos, kiemelt szerepet játszó termékek kerülnek. A jubileum évében új layoutot kapnak a boltok, hogy minél szélesebb szortimentet mutassanak meg a vásárlóknak, helyet adva a legújabb termékinnovációknak is.
Bár a vásárlók számára kevésbé látható, de tudatosan halad a dm céljai felé az energetika területén is. A boltok fenntartható üzemeltetése folyamatosan napirenden van, 178 üzletben van LED-világítás, a bővítés folytatódik, az érdi raktárban 13 000 m²-en égnek már LED-lámpák, ezzel évente 100 000 kWh és 35 t CO2-kibocsátás megtakarítása érhető el. A boltokba beszerelt víztisztító berendezésekkel évi 120 000 PET-palackot spórol a vállalat.
A tavaly telepített érdi napelemes rendszer a telephely áramfogyasztásának 20%-át termeli meg, leválasztották az érdi raktár használati melegvízrendszerét a földgázról, szigetelték a törökbálinti raktárat. A 2022/23-as gazdasági évben mindkét központot és központi raktárt, valamint 30 üzletet függetlenítenek a gáztól.
Csapat a sikerek mögött
A termékek és szolgáltatások mögött egy sikeres, mára több mint 3000 főt számláló csapat áll. A dm vállalati kultúráját a mai napig áthatja az alapító Götz W. Werner professzor szellemisége, aki fontosnak tartotta, hogy olyan munkahelyet teremtsen, ahol a munkatársak megvalósíthatják önmagukat, és őszintén kinyilváníthatják véleményüket. Nagy hangsúlyt fektetnek ezért a párbeszéd alapú kultúrára, és arra, hogy dolgozóik elégedettek legyenek, megbecsülve érezzék magukat, kellemes munkahelyi légkörben végezhessék munkájukat. Számos családbarát intézkedés is támogatja a munkavállalókat, kiemelten kezelik a munka-magánélet egyensúlyát, részmunkaidős foglalkoztatás segíti a kisgyermekes szülőket, a szellemi munkakörökben pedig hosszú távon is lehetőség van a távmunkára. Figyelnek a munkatársaik testi és mentális egészségmegőrzésére, a Számíthatsz ránk programban a kollégák nehéz élethelyzetekben kaphatnak szakértői külsős támogatást. A rendszeresen elvégzett Dolgozói Elégedettség Felmérés keretében kapott visszajelzések beépülnek a mindennapokba. A legutóbbi, 2022-es felmérés szerint a megkérdezettek 86%-a a dm-et jó munkahelynek tartja, megéli, hogy a munkája értelmes és fontos, amivel hozzájárul a vállalat sikeréhez. A cég széles körű külső és belső képzési lehetőséget biztosít a kollégáknak, szerepet vállal az utánpótlás képzésében, így a fiatalok számára vonzóvá teszi a kereskedelmi pályát. A dm saját kollégáinak elismerésén túl több munkáltatói díjjal is büszkélkedhet, amelyek a vállalat felelős munkáltatói szerepét tanúsítják.
Sok idő telt el az 1993-as első boltnyitás óta, mégis elmondható, hogy egy gondolat hatja át a drogéria működését: a középpontban az ember áll. Legyen az a vásárló, akinek elégedettségéért nap mint nap dolgoznak vagy saját munkatársuk, akinek lojalitása erőssé teszi a vállalatot a legnehezebb helyzetekben is. A négy hónapon át nem emelkedő tartós áraknak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek, az online szolgáltatások fejlesztésének, a törzsvásárlóknak szóló kedvező ajánlatoknak, a cég társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság terén tett lépéseinek fontos szerepe van abban, hogy a dm mára Magyarország piacvezető drogériájaként várja a vásárlókat nap mint nap.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >