26 milliós bírság a Hervisnek
Nem valóságos kedvezménnyel voltak megvásárolhatók egyes akciós termékek a Hervis sportáruház-lánc üzleteiben, a vállalkozás a kedvezmény alapjául feltüntetett áron sohasem forgalmazta azokat.
A
sportszerek, sport- illetve szabadidőruházati termékek
árusításával foglalkozó, 18
áruházzal rendelkező Hervis Kft. 2007. június
1. és 2008. március 13. között többször
hirdetett akciót, melyek egy része a Gazdasági
Versenyhivatal vizsgálata szerint alkalmas volt a fogyasztók
megtévesztésére. A Hervis ugyanis olyan árat
tüntetett fel áthúzott árként,
amelyet a kiskereskedelmi forgalomban az adott akció előtt
ténylegesen fogyasztói árként soha nem
alkalmazott, így nem tette lehetővé a fogyasztók
számára a megtakarítás mértékének
megállapítását. A bírság
összegének megállapítása során
súlyosító körülményként
értékelte a GVH, hogy a Hervis jelentős piaci szereplő
és fiktív árkedvezménnyel kapcsolatos
tájékoztatási gyakorlata a vizsgált
időszak teljes intervallumában üzletpolitikájának
részét képezte.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >