26 milliós bírság a Hervisnek
Nem valóságos kedvezménnyel voltak megvásárolhatók egyes akciós termékek a Hervis sportáruház-lánc üzleteiben, a vállalkozás a kedvezmény alapjául feltüntetett áron sohasem forgalmazta azokat.
A
sportszerek, sport- illetve szabadidőruházati termékek
árusításával foglalkozó, 18
áruházzal rendelkező Hervis Kft. 2007. június
1. és 2008. március 13. között többször
hirdetett akciót, melyek egy része a Gazdasági
Versenyhivatal vizsgálata szerint alkalmas volt a fogyasztók
megtévesztésére. A Hervis ugyanis olyan árat
tüntetett fel áthúzott árként,
amelyet a kiskereskedelmi forgalomban az adott akció előtt
ténylegesen fogyasztói árként soha nem
alkalmazott, így nem tette lehetővé a fogyasztók
számára a megtakarítás mértékének
megállapítását. A bírság
összegének megállapítása során
súlyosító körülményként
értékelte a GVH, hogy a Hervis jelentős piaci szereplő
és fiktív árkedvezménnyel kapcsolatos
tájékoztatási gyakorlata a vizsgált
időszak teljes intervallumában üzletpolitikájának
részét képezte.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megérkezett a Samsung Vision AI a vállalat legújabb tévéivel és hangprojektoraival
A Samsung bejelentette 2025-ös televízió és hangprojektor termékcsaládjainak bevezetését, a…
Tovább olvasom >További 4 éven át Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnöke
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez
Hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez…
Tovább olvasom >