250 kilogramm Kőröstej-sajt fogyott a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari kiállításán
5 nap alatt mintegy 250 kilogramm sajtot fogyasztottak el a látogatók Dubajban a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari rendezvényén, a Gulfood kiállításon a Kőröstej csoport standjánál. Február 26. és március 2. között több ezren láthatták a világújdonságnak számító Hajdú gyros sajtot, amit a gyroshoz hasonlóan, nyárson sütnek, 7 kilogrammos tömbökben.
Magyarországot önálló standdal egyedüliként a Kőröstej csoport képviselte Dubajban a Gulfood Show-n, amely a világ vezető, évenként megrendezett gasztronómiai szakkiállítása, 120 ország résztvevőivel. A Kőröstej, amely Magyarország legnagyobb sajtgyártója és egyik legjelentősebb élelmiszer-exportőre, világújdonságot mutatott be a dubaji World Trade Centerben február 26. és március 2. között.
„Az új Hajdú gyros sajthoz hasonló termékkel eddig egyetlen sajtgyártó sem jelentkezett a piacon. Ez az innovatív termék a gyros húsok helyettesítője, ami ráadásul a grillen is ugyanúgy viselkedik, mint a húsok. Semmilyen különleges előkészítést vagy kezelést nem igényel. Alapanyaga az ausztriai sajtolimpián aranyérmet nyert, ma már idehaza is népszerű Hajdú grill sajt. A fejlesztés során ennek receptjét és gyártási technológiáját úgy alakítottuk ki, hogy akár 7 kilogrammos tömbökben is lehessen sütni, függőleges nyárson. Ez a Halloumi típusú sajt hő hatására nem olvad, viszont szépen pirul, íze kellemesen sós” – jellemezte a sajtot Dr. Riad Naboulsi, a Kőröstej csoport tulajdonosa.
A kiállításon a Távol-Kelettől Afrikáig, Amerikától az arab országokig hatalmas érdeklődés mutatkozott a Hajdú sajtok iránt. Sokan felfigyeltek az ugyancsak prémium minőséget képviselő, újdonságnak számító Hajdú üveges krémsajtokra is. 5 nap alatt mintegy ezren kóstolták meg a Kőröstej sajtmintáit. A 80-féle áruból összesen 250 kilogramm fogyott el.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: hamarosan újraindulhatnak a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >Áprilisban 5,0 százalékkal visszaesett az ipari termelés
2025 áprilisában az ipari termelés volumene 5,0, munkanaphatástól megtisztítva 2,3…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >