25 év FMCG után szűzen az építőanyag-ipar kellős közepén
Épp forgattam a fejemben a gondolatot, hogy milyen érdekes lenne az FMCG világából kilépve valami mással foglalkozni, amikor térben egy másik ponton az egyik élenjáró nemzetközi építőanyag-gyártó vállalat (Baumit) hazai vezetése meghozta a döntést: FMCG-ben jártas és a szellemiségébe passzoló kereskedelmi igazgatót szeretnének a magyarországi leányvállalat értékesítési területén kirajzolódó stratégiai kihívások jövőbeni kezelésére. Megtaláltuk egymást, és hamarosan egymás kezébe csaptunk.
Mindkettőnk részéről az átlagosnál nagyobb kezdeti energiabefektetést vállalva vágtunk neki annak a kísérletnek, hogy a Baumit munkatársainak segítségével néhány hónap alatt képes legyek megtanulni a számomra teljesen idegen kategóriát, annak összetett sajátosságaival, és elfogadtatni magam az iparágat meghatározó kapcsolatrendszerrel. Cserébe a sok új információt az agyamban egy 25 éve a legextrémebb kiskereskedelmi versenyhelyzetekben edzett szűrőn engedem át, kiegészítve FMCG-specifikus kereskedelmi praktikákkal. Két érdekességre azért figyelmes lettem:
1. Értékesítői szempontból nagyon szerethető munka valakinek egy építészeti feladványára megtalálni a számtalan lehetőség közül a legmegfelelőbb megoldást úgy, hogy ezt meg is szívlelje (értsd: megvásárolja az ideális alapanyagokat hozzá, ami – jó esetben – többségében épp a mi termékünk).
2. Az átlagemberek döntő többsége az életében egyszer vagy kétszer kerül építkezési vagy nagyobb átalakítási élethelyzetbe. Teszik mindezt siralmasan hiányos alapismeretek nélkül. Hát honnan is lenne! Ezek után csak kicsit is legyen kevésbé korrekt egy kivitelező, vagy építőanyag-kereskedő; hát az Isten mentse a delikvenst, aki közben nagy valószínűséggel magával igen elégedetten vág bele a beruházásnak, mert az eredeti vállalási árból jó sokat lealkudott.
Némi segítség lehet egy amatőr építtetőknek szóló, akár szórakoztató stílusban megírt, de mindenképp felhasználóbarát „kisokos” könyvecske, amiben fejezetekre bontva elolvasható, hogy az egyes építési fázisoknál mire kell leginkább odafigyelni, mik a tipikus próbálkozások a link kivitelezőknél, illetve hogyan lehet ezeket elkerülni. Talán még azok is szívesen forgatnák, akik épp nincsenek „akcióban”!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >