2024 a virágos, nosztalgikus ízek trendjét hozza
Az Innova Market Insights 2024-ben a virágos és a modern beütéssel rendelkező nosztalgikus ízek népszerűségét valószínűsíti a fogyasztók körében. A kutató éves íztrend-előrejelzése a globális trendfigyelők meglátásait, az új termékbevezetéseket, a megatrendeket és a fogyasztók életmódjában és attitűdjében bekövetkezett változásokat összegzi.
Az Innova idei év első számú trendjeként a virágos ízeket nevezte meg. A vállalat szerint a fogyasztók 33%-a több virágos ízt keres az élelmiszerekben és italokban. A leggyorsabban növekvő virágos ízek között a kamilla, a barackvirág és a lonc került említésre. Az ilyen ízek iránti megnövekedett érdeklődés mögött az áll, hogy a fogyasztók számára a növényi eredetű élelmiszerek és italok egyre inkább összekapcsolódnak az egészséggel és a fenntarthatósággal – mondta el Lu Ann Williams, az Innova globális kutatási igazgatója.
Az Innova második íztrendje az úgynevezett fantázia-ízekre összpontosít, mint amilyen például a „kozmikus puncs” vagy a „sarkvidéki lavina”. Ez az ízkategória 2020 és 2023 között évente átlagosan 23%-kal növekedett az új termékek körében, és a legnagyobb felívelés az olyan ízek esetében volt a látható, mint a „szivárvány”, a „kozmikus” és az „álom”.
– Mostanában sokkal több fantázia-íz megjelenését látjuk – jelezte Lu Ann Williams. – Ezek olyan ízek, amelyek valami igazán szokatlan dolgot idéznek a fogyasztókban.
Williams megjegyezte, hogy a fantázia ízeket különösen a Z-generációs és az ezredfordulós fogyasztók keresik, mivel mindkét csoport érdeklődése az egyedi és szokatlan ízválaszték felé irányul.
Az Innova harmadik trendjét a „nosztalgikus ízek modern beütéssel” jelentik. A fogyasztók több mint 40%-a nyilatkozott úgy, hogy élelmiszer- és italválasztásaikra a nosztalgikus és hagyományos ízek vannak a legnagyobb hatással. A nosztalgikus állításokkal népszerűsített új termékek száma 2020 óta évente átlagosan 18%-kal nő, ami jól mutatja a megszokott kedvencek iránti kereslet bővülését. A nosztalgia-ihlette új termékek különösen a kávé és a sportital-por kategóriában nőttek, 2020 és 2023 között 70%-kal, illetve 44%-kal.
A nosztalgikus ízek iránti vágy és az új ötletek ötvözése arra ösztönözheti a fogyasztókat, hogy újra felfedezzék a régi ízeket. A kontrasztos textúrák, az innovatív összetevők és az egyedi ízkombinációk mind-mind a fogyasztók érdeklődésének felkeltését szolgálhatják.
Emellett a fogyasztók részéről a csak bizonyos régiókra jellemző konyhák iránt is érdeklődés várható. A trend egyaránt magában foglalja a helyi és a globális ízeket, és a fogyasztók különösen nagy hangsúlyt fektetnek a hitelességet és eredetiséget sugalló termékekre.
Food Business News
Kapcsolódó cikkeink
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/hu/wp-content/uploads/2016/08/no_product.jpg)
Az alternatív fehérjéké a főszerep az Anuga új szakvásárán
A világ elsőszámú élelmiszeripari rendezvénye, az Anuga új a növényi…
Tovább olvasom >Élelmiszer ihlette hajszínezőt készített a Kraft Heinz
Velveeta Gold néven dobta piacra a Kraft Heinz első hajfestékét,…
Tovább olvasom >Az MI terjedésével prémiummá válhat mindaz, amit ember hoz létre
A COVID-19 elhúzódó hatásai, a gazdasági instabilitás, a növekvő politikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >