2022-ben is az Euronics lett a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú online kereskedő
Közzétette a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedők friss ranglistáját a GKID. 2022-ben már másodszor készült külön rangsor a 100%-ban magyar hátterű cégekről, ahol az Euronics ismét kiérdemelte az első helyet. Az összesített listán a vállalat megőrizte hetedik helyét, 2023-ban pedig további növekedésre számít online értékesítési csatornáján.

Vezet az Euronics (illusztráció)
Négy év leforgása alatt nőtte ki magát a legnagyobb magyar tulajdonban lévő webáruházzá az Euronics – és a GKID legnagyobb forgalmú magyar webshopokat rangsoroló listáján immár második éve áll stabilan az első helyen. A friss e-kereskedelmi riportban a hazánkban működő összes webshopot vizsgáló listán ismét a 7. helyet érdemelte ki a cég.
Folyamatos fejlődés
Az Euronics webshopjának vásárlói köre folyamatosan bővül, a felhasználók elvárásaira válaszolva éppen ezért a vállalat 2022 februárjában kívül-belül megújította online értékesítési felületét. A vásárlók pozitívan fogadták a fejlesztéseket: az online értékesített termékek mennyisége közel 10 százalékkal, az online árbevétel pedig 17 százalékkal nőtt 2021-hez képest. De nem csak a megújult webshopnak köszönhető, hogy az online értékesítés 2022-ben már több mint 23 százalékát tette ki az Euronics teljes árbevételének.
A cég 2022-ben nyitotta meg új, részben automatizált raktárát is, amelynek az online rendelések kiszolgálását is meggyorsítja. A raktárban működő árumozgató robotok már több mint 600 ezer megrendelés teljesítésében segítettek, hozzávetőlegesen 30 százalékkal növelve az online rendeléseknél az árukiadás hatékonyságát.
2023-ban további fejlődés a cél
„Büszkék vagyunk arra, hogy 2022-ben is megőriztük első helyünket a 100%-ban magyar tulajdonú webáruházak listáján”
– mondta Metykó Tibor, az Euronics marketingigazgatója.
„Idén célunk, hogy a webáruházunk spontán márkaismertsége tovább erősödjön. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztjük a webshopot, hogy még jobb felhasználói élményt nyújtson, a kiszállítások pedig minél gyorsabbak legyenek. Átalakítjuk a webáruház menüjét, tovább bővítjük a keresési lehetőségeket és a termékkínálatot is. Az Euronics vásárlók pedig hamarosan országszerte aznapi kiszállítást és csomagponton történő átvételt is kérhetnek majd online rendeléseikhez.”
Az Euronics tapasztalata az, hogy a vásárlók egyre szívesebben rendelik meg háztartási nagygépeiket is online: ezt bizonyítja, hogy a legnépszerűbb termékkör az idei január-áprilisi időszakban az alulfagyasztós hűtőszekrény volt, amit a mikrohullámú sütők, kéziporszívók, elöltöltős mosógépek és beépíthető sütők követtek. Az Euronics vásárlók az idén január-áprilisi időszakban átlagosan 33 000 Ft-ot költöttek el a webshopban egy vásárlás alkalmával, ami egyelőre nem mutat jelentős változást a 2022-es átlagos kosárértékhez képest.
Metykó Tibor szerint azonban 2022 második felében már érezhető volt a gazdasági válság és infláció okozta vásárló oldali reálkereset-csökkenés. A jelenség a teljes műszaki piacot érinti, aminek egyenes következménye, hogy az online forgalom is csökken – és bár az Euronics online forgalmán is érzékelhető, hogy a vásárlók jelenleg megfontoltabbak, a vállalat továbbra is lassú, de folyamatos fejlődésre számít 2023-ban.
Kapcsolódó cikkeink
Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal…
Tovább olvasom >Közel 3,5 milliárd euróért veszi meg a DoorDash a Deliveroo-t
Amerikai riválisa, a DoorDash tulajdonába kerül a brit székhelyű étel-házhozszállító,…
Tovább olvasom >2,6 milliárd eurós forgalmat ért el az Allegro 2024-ben
7%-kal nőtt és 2,6 milliárd eurós árbevételt ért el a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >