2022-ben is az Euronics lett a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú online kereskedő
Közzétette a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedők friss ranglistáját a GKID. 2022-ben már másodszor készült külön rangsor a 100%-ban magyar hátterű cégekről, ahol az Euronics ismét kiérdemelte az első helyet. Az összesített listán a vállalat megőrizte hetedik helyét, 2023-ban pedig további növekedésre számít online értékesítési csatornáján.
Négy év leforgása alatt nőtte ki magát a legnagyobb magyar tulajdonban lévő webáruházzá az Euronics – és a GKID legnagyobb forgalmú magyar webshopokat rangsoroló listáján immár második éve áll stabilan az első helyen. A friss e-kereskedelmi riportban a hazánkban működő összes webshopot vizsgáló listán ismét a 7. helyet érdemelte ki a cég.
Folyamatos fejlődés
Az Euronics webshopjának vásárlói köre folyamatosan bővül, a felhasználók elvárásaira válaszolva éppen ezért a vállalat 2022 februárjában kívül-belül megújította online értékesítési felületét. A vásárlók pozitívan fogadták a fejlesztéseket: az online értékesített termékek mennyisége közel 10 százalékkal, az online árbevétel pedig 17 százalékkal nőtt 2021-hez képest. De nem csak a megújult webshopnak köszönhető, hogy az online értékesítés 2022-ben már több mint 23 százalékát tette ki az Euronics teljes árbevételének.
A cég 2022-ben nyitotta meg új, részben automatizált raktárát is, amelynek az online rendelések kiszolgálását is meggyorsítja. A raktárban működő árumozgató robotok már több mint 600 ezer megrendelés teljesítésében segítettek, hozzávetőlegesen 30 százalékkal növelve az online rendeléseknél az árukiadás hatékonyságát.
2023-ban további fejlődés a cél
„Büszkék vagyunk arra, hogy 2022-ben is megőriztük első helyünket a 100%-ban magyar tulajdonú webáruházak listáján”
– mondta Metykó Tibor, az Euronics marketingigazgatója.
„Idén célunk, hogy a webáruházunk spontán márkaismertsége tovább erősödjön. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztjük a webshopot, hogy még jobb felhasználói élményt nyújtson, a kiszállítások pedig minél gyorsabbak legyenek. Átalakítjuk a webáruház menüjét, tovább bővítjük a keresési lehetőségeket és a termékkínálatot is. Az Euronics vásárlók pedig hamarosan országszerte aznapi kiszállítást és csomagponton történő átvételt is kérhetnek majd online rendeléseikhez.”
Az Euronics tapasztalata az, hogy a vásárlók egyre szívesebben rendelik meg háztartási nagygépeiket is online: ezt bizonyítja, hogy a legnépszerűbb termékkör az idei január-áprilisi időszakban az alulfagyasztós hűtőszekrény volt, amit a mikrohullámú sütők, kéziporszívók, elöltöltős mosógépek és beépíthető sütők követtek. Az Euronics vásárlók az idén január-áprilisi időszakban átlagosan 33 000 Ft-ot költöttek el a webshopban egy vásárlás alkalmával, ami egyelőre nem mutat jelentős változást a 2022-es átlagos kosárértékhez képest.
Metykó Tibor szerint azonban 2022 második felében már érezhető volt a gazdasági válság és infláció okozta vásárló oldali reálkereset-csökkenés. A jelenség a teljes műszaki piacot érinti, aminek egyenes következménye, hogy az online forgalom is csökken – és bár az Euronics online forgalmán is érzékelhető, hogy a vásárlók jelenleg megfontoltabbak, a vállalat továbbra is lassú, de folyamatos fejlődésre számít 2023-ban.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >A tavalyinál jóval optimistábbak a webáruházak a karácsonyt illetően
A reálbérek újbóli emelkedése jó eséllyel már megmutatkozik az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >