20-30 milliárdos forgalmat hozhat a nyár végi tanszervásár
Az utóbbi években most drágultak legnagyobbat a tanszerek. A kereskedőknek a tanszervásár tízmilliárdos, biztos üzletet jelent.
Nem bízták a véletlenre a kereskedők az idei tanszervásárt sem: bár a tanszerszezon hivatalosan csak augusztus elején indult, az áruházakban már július közepén elkezdték kiépíteni a tanszeres standokat, illetve elindították a tanszerakcióikat.
A korai szezonkezdés magyarázata lehet, hogy a recesszióval küzdő – és a kedden napvilágot látott siralmas GDP adatok után továbbra sem jók jóval számoló – kiskereskedelem számára a nyár végi tanszervásár jókora, ráadásul biztos üzletet jelent.
Becslések szerint a nyár végi vásár ugyanis 20-30 milliárdos forgalmat hozhat, elsősorban a nagyobb áruházakban, ráadásul az olcsó tanszerrel becsalogatott vásárló másból is könnyebben kiköltekezik.
Körképünk szerint átlagosan 10-30 ezer forint közötti összeget hagy ott ma egy vásárló a nagy bevásárlóközpontokban a tanszerekre. Ráadásul az idén nőhet a piac – mondták el az Auchannál, mivel éppenséggel a kisiskolások száma nő, így a számukra szükséges termékeket készletezték be nagyobb számban a kereskedők.
Míg a nagy kereskedők jobbára az akciós újságaikkal próbálják becserkészni a vásárlókat, addig a kisebb kereskedők gyakran a közvetlenül próbálják megkeresni a vásárlókat, így az iskolákban, vagy éppen a könyvesboltokban hirdetnek.
Kereskedői vélekedések szerint a vásárlók az idén is nagyjából olyan értékben vásárolnak, mint tavaly. Ugyanakkor a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) összeállítása szerint tavalyhoz képest 3,6 százalékkal nőttek meg a tanszerek árai, ami jóval nagyobb árnövekedés mint az előző években. Igaz, ez még így is jóval az infláció alatt van, ami annyit jelent, hogy a kereskedők – vélhetőleg a nagy pangás miatt – nem mertek jobban emelni az árakon, ugyanakkor az éve óta tartó pangás miatt már nem akarják lenyomni az árakat.
Így viszont jócskán megnőtt a különbség az olcsóbb, márkátlan termékek és a valamilyen márkás licensztermék – például egy rajzfilmfigura ábráját viselő termékek árai között. A szülők egyre nagyobb része azzal próbál lavírozni, hogy a jelentősen olcsóbb márkátlan, zömében távol-keleti importból származó termékeket vásárolja meg a gyerekeknek.
A kereskedők szerint az augusztus eleji első héten tapasztaltak erősebb vásárlást, illetve úgy számítanak, hogy a nyár végén lesz még egy roham – a tanulók ekkor kapják meg az iskoláktól azt a listát, hogy mire lesz még szükségük a későbbiekben – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >