18 éves a Magyarország Tortája verseny
Az ipartestület meghirdeti az AM Ágazati Értéktárba is nemzeti értékként felvételt nyert Magyarország Tortája versenyt – immár 18-adszor –, melynek témája a 140 éves hungarikum, a dobostorta.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
Dobos C. József ikonikussá vált tortáját 1884-ben alkotta meg, de első alkalommal 1885-ben a Budapesti Országos Általános Kiállításon mutatta be a nagyközönségnek. Az idei versennyel a szervezők a világhírűvé vált mester munkássága előtt tisztelegnek!
A szervezők a versenyre nem új dobostortát várnak, sokkal inkább arra kíváncsiak, milyen új ötleteket tudnak megvalósítani a versenyzők a dobostorta jellegét adó alapanyagok (tojás, cukor/karamellizált cukor, vaj, étcsokoládé, bourbon vaníliás cukor és/vagy vaníliarúd) és az alábbi, magyar alapanyagokból álló kosarak felhasználásával:
– Kárpát-medencében őshonos fűszerek (pl. kakukkfű, levendula, menta, zsálya, izsóp, lestyán, csombor),
– hungarikum pálinkák vagy a Kárpát-medence őshonos szőlőfajtáiból készült borok
(például barackpálinka, szilvapálinka, almapálinka, meggypálinka, pl. kéknyelű, furmint, hárslevelű, kadarka),
– őshonos magyar gyümölcsök (például berkenye, kajszibarack, meggy, birs, őszibarack, alma, körte, cseresznye, szilva).
A versenymunkák nem tartalmazhatnak aromákat, fondokat, ét-, tej- és fehér bevonókat, növényi habot, margarint, egészségre ártalmas mesterséges adalékanyagokat, illetve modell burkolóanyagot.
Pályázni lehet Hagyományőrző Különdíjra – ezt a zsűri döntése alapján az a pályázó kaphatja, aki a magyar cukrászat hagyományait legjobban megjeleníti a nevezett termékében, a felhasznált alapanyagokban és a technológiában.
Az Egy Csepp Figyelem Alapítvánnyal együttműködésben a Magyar Cukrász Ipartestület ismét meghirdette a Magyarország Cukormentes Tortája versenyt is. A versenyre csak olyan tortával lehet nevezni, amely megfelel a vonatkozó rendeletben szereplő, hozzáadott cukrot nem tartalmazó kategóriának.
Kapcsolódó cikkeink
Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >Ruhák, illatok, érzelmek
Hogyan lehet egy öblítő egyszerre hatékony, illatos és fenntartható? A…
Tovább olvasom >A tisztaság új dimenziói
A mosószerpiac az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül, amelyet…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje
A SPAR 1990-ben jelent meg a magyar piacon, és első…
Tovább olvasom >IDEAAL™: a forradalmi szuperfehérje – Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >Megújult a Cup Revolution: itt a RevoUnion
Új ernyőmárkával és kibővített portfólióval folytatja működését a Cup Revolution. A…
Tovább olvasom >