Egészen pontosan 15 éve, 2006 novemberében jelent meg az első Trade magazin, az akkori Foodapesten. A honlapunkon most is megtalálható, ahogy minden korábbi szám is: címlapon az AMC KMÉ kampányával, 100 oldalas kiadványként. Nagyon büszkék voltunk, és roppant kíváncsiak, hogy fogadja majd a piac, a régi partnerek, és lesznek-e újak, megállunk-e a lábunkon?… A kérdés viszonylag gyorsan eldőlt, bár a nem sokra rá nyakunkba szakadt pénzügyi világválságot nem volt könnyű leküzdeni a mindennapokban.
Az én szakmában töltött közel 25 évemből 15 már a Trade magaziné. Az akkori 2006-os indulásról is meséltem idén a 15. Business Days konferencia jubileumi gálavacsoráján, miközben néztük az elmúlt évek összefoglaló videófilmjét: 15 év 15 percben címmel – honnan indultunk és hova jutottunk, eddig.
A Csapatunk egy jó része 15-20-25 éve dolgozik velem, stabil stábnak tartjuk magunkat, még akkor is, ha időközben bekapcsolódtak új kollégák is. Nekünk is fontos volt a frissítés, egy újabb lökés a vérkeringésbe. Volt, aki maradni tudott, és máig erősíti a stábunkat, és volt, aki csak egy darabig tartott velünk. De ez máshol se megy másként. A lényeg, hogy a stabilitásunk és összetartásunk folyamatos, amit nem csak mi érzünk belül, de kívülről is jól látszik.
Az idei Business Days is különleges volt, ahogy minden évben más és más komplexitásban, kihívásban, sikerben. Idén először, hagyományteremtő szándékkal horeca-nappal indultunk. Azzal az ágazattal az FMCG-n belül, amelyet a legjobban sújtott a pandémia, és amelynek a legnagyobb szüksége van még ma is összefogásra, közös gondolkodásra, tapasztalatok és információk megosztására. Mi ezt próbáltuk megadni a résztvevőknek az első nap. Másnap folytattuk a nagykereskedőkkel, a hazai láncokkal, franchise-okkal, trafikokkal a kerekasztalokat, előadásokat, beszélgetéseket. A harmadik napra jutott a mindig egyre kiemeltebb fenntarthatósági téma, az e-commerce és a sikerhármas: diszkont, drogéria, patika csatorna. A konferenciába bepillantást engedő összefoglalónk e lapszám kiemelt témája is lett így – és természetesen a következő számban folytatjuk majd a sort a negyedik és ötödik nappal, sőt, a kereskedelmi csatornákról, fogyasztókról és márkákról szóló kutatási összefoglalókat is a következő számban gyűjtjük majd egy csokorba.
És ahogy minden évben, az elmúlt 15, sőt, 25 év novemberében már partnereinkkel együtt, izgatottan készülünk a karácsonyra. Nagyon reméljük, hogy nem várnak ránk kellemetlen meglepetések, és a következő, már év végi és jövő év eleji számunkkal a sikeres újévre fogunk koccintani – nem online.
Üdvözlettel: Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >Statisztikák tükrében
Helyzetkép a cukrászdákból – Nehéz szemeszter elé nézhetünk címmel tartott…
Tovább olvasom >Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én délig
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én, a…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >