Egészen pontosan 15 éve, 2006 novemberében jelent meg az első Trade magazin, az akkori Foodapesten. A honlapunkon most is megtalálható, ahogy minden korábbi szám is: címlapon az AMC KMÉ kampányával, 100 oldalas kiadványként. Nagyon büszkék voltunk, és roppant kíváncsiak, hogy fogadja majd a piac, a régi partnerek, és lesznek-e újak, megállunk-e a lábunkon?… A kérdés viszonylag gyorsan eldőlt, bár a nem sokra rá nyakunkba szakadt pénzügyi világválságot nem volt könnyű leküzdeni a mindennapokban.
Az én szakmában töltött közel 25 évemből 15 már a Trade magaziné. Az akkori 2006-os indulásról is meséltem idén a 15. Business Days konferencia jubileumi gálavacsoráján, miközben néztük az elmúlt évek összefoglaló videófilmjét: 15 év 15 percben címmel – honnan indultunk és hova jutottunk, eddig.
A Csapatunk egy jó része 15-20-25 éve dolgozik velem, stabil stábnak tartjuk magunkat, még akkor is, ha időközben bekapcsolódtak új kollégák is. Nekünk is fontos volt a frissítés, egy újabb lökés a vérkeringésbe. Volt, aki maradni tudott, és máig erősíti a stábunkat, és volt, aki csak egy darabig tartott velünk. De ez máshol se megy másként. A lényeg, hogy a stabilitásunk és összetartásunk folyamatos, amit nem csak mi érzünk belül, de kívülről is jól látszik.
Az idei Business Days is különleges volt, ahogy minden évben más és más komplexitásban, kihívásban, sikerben. Idén először, hagyományteremtő szándékkal horeca-nappal indultunk. Azzal az ágazattal az FMCG-n belül, amelyet a legjobban sújtott a pandémia, és amelynek a legnagyobb szüksége van még ma is összefogásra, közös gondolkodásra, tapasztalatok és információk megosztására. Mi ezt próbáltuk megadni a résztvevőknek az első nap. Másnap folytattuk a nagykereskedőkkel, a hazai láncokkal, franchise-okkal, trafikokkal a kerekasztalokat, előadásokat, beszélgetéseket. A harmadik napra jutott a mindig egyre kiemeltebb fenntarthatósági téma, az e-commerce és a sikerhármas: diszkont, drogéria, patika csatorna. A konferenciába bepillantást engedő összefoglalónk e lapszám kiemelt témája is lett így – és természetesen a következő számban folytatjuk majd a sort a negyedik és ötödik nappal, sőt, a kereskedelmi csatornákról, fogyasztókról és márkákról szóló kutatási összefoglalókat is a következő számban gyűjtjük majd egy csokorba.
És ahogy minden évben, az elmúlt 15, sőt, 25 év novemberében már partnereinkkel együtt, izgatottan készülünk a karácsonyra. Nagyon reméljük, hogy nem várnak ránk kellemetlen meglepetések, és a következő, már év végi és jövő év eleji számunkkal a sikeres újévre fogunk koccintani – nem online.
Üdvözlettel: Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Agrármarketing Centrum: magyar élelmiszergyártók mutatták be termékeiket Albániában és Montenegróban
Tizenegy magyar élelmiszergyártócég mutatta be termékeit Montenegróban és Albániában az…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
Örömmel tudatjuk, hogy megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/2-3-as száma.…
Tovább olvasom >Szelektív vásárlás
A mögöttünk hagyott években a vásárlók nagyon tudatosan módosítottak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az eurózóna gazdaságának növekedése héthavi csúcsra gyorsult márciusban
Hét hónapja a leggyorsabb ütemű volt az euróövezet gazdasági növekedése…
Tovább olvasom >Joy bácsi, a kínai vendéglátós, aki száz étteremmel formálta át Magyarország gasztrotérképét
Cao Cseng Jin, vagy ahogy Szegeden és országszerte sokan ismerik,…
Tovább olvasom >Több mint 500 termék ára csökkent a SPAR-nál
A SPAR és INTERSPAR áruházakban 2025. március 17-től több mint…
Tovább olvasom >