Egészen pontosan 15 éve, 2006 novemberében jelent meg az első Trade magazin, az akkori Foodapesten. A honlapunkon most is megtalálható, ahogy minden korábbi szám is: címlapon az AMC KMÉ kampányával, 100 oldalas kiadványként. Nagyon büszkék voltunk, és roppant kíváncsiak, hogy fogadja majd a piac, a régi partnerek, és lesznek-e újak, megállunk-e a lábunkon?… A kérdés viszonylag gyorsan eldőlt, bár a nem sokra rá nyakunkba szakadt pénzügyi világválságot nem volt könnyű leküzdeni a mindennapokban.
Az én szakmában töltött közel 25 évemből 15 már a Trade magaziné. Az akkori 2006-os indulásról is meséltem idén a 15. Business Days konferencia jubileumi gálavacsoráján, miközben néztük az elmúlt évek összefoglaló videófilmjét: 15 év 15 percben címmel – honnan indultunk és hova jutottunk, eddig.
A Csapatunk egy jó része 15-20-25 éve dolgozik velem, stabil stábnak tartjuk magunkat, még akkor is, ha időközben bekapcsolódtak új kollégák is. Nekünk is fontos volt a frissítés, egy újabb lökés a vérkeringésbe. Volt, aki maradni tudott, és máig erősíti a stábunkat, és volt, aki csak egy darabig tartott velünk. De ez máshol se megy másként. A lényeg, hogy a stabilitásunk és összetartásunk folyamatos, amit nem csak mi érzünk belül, de kívülről is jól látszik.
Az idei Business Days is különleges volt, ahogy minden évben más és más komplexitásban, kihívásban, sikerben. Idén először, hagyományteremtő szándékkal horeca-nappal indultunk. Azzal az ágazattal az FMCG-n belül, amelyet a legjobban sújtott a pandémia, és amelynek a legnagyobb szüksége van még ma is összefogásra, közös gondolkodásra, tapasztalatok és információk megosztására. Mi ezt próbáltuk megadni a résztvevőknek az első nap. Másnap folytattuk a nagykereskedőkkel, a hazai láncokkal, franchise-okkal, trafikokkal a kerekasztalokat, előadásokat, beszélgetéseket. A harmadik napra jutott a mindig egyre kiemeltebb fenntarthatósági téma, az e-commerce és a sikerhármas: diszkont, drogéria, patika csatorna. A konferenciába bepillantást engedő összefoglalónk e lapszám kiemelt témája is lett így – és természetesen a következő számban folytatjuk majd a sort a negyedik és ötödik nappal, sőt, a kereskedelmi csatornákról, fogyasztókról és márkákról szóló kutatási összefoglalókat is a következő számban gyűjtjük majd egy csokorba.
És ahogy minden évben, az elmúlt 15, sőt, 25 év novemberében már partnereinkkel együtt, izgatottan készülünk a karácsonyra. Nagyon reméljük, hogy nem várnak ránk kellemetlen meglepetések, és a következő, már év végi és jövő év eleji számunkkal a sikeres újévre fogunk koccintani – nem online.
Üdvözlettel: Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >