1,2 milliárd forintos munkahelyteremtő kapacitásbővítés a Vajda Papírnál
Idén is folytatja kapacitásbővítő beruházásait Magyarország piacvezető higiéniaipapír-gyártója és -exportőre, a Vajda Papír Kft. Az összesen 1,2 milliárd forint értékű fejlesztéssel két csúcstechnológiát képviselő papírzsebkendő-gyártó gépsor áll munkába a vállalat soroksári telephelyén. A beruházásnak köszönhetően 24 új munkahely jön létre, illetve 30%-kal nő a vállalat papírzsebkendő-gyártó kapacitása. A fejlesztés révén a Vajda Papír itthon elsőként gyárt majd zseb méretű (pocket) papírzsebkendő-csomagokat. Egy világszinten is egyedülálló hazai innováció eredményeként pedig a cég saját márkás Ooops! 100-as papír zsebkendőit májustól könnyen nyitható és visszazárható csomagolással forgalmazza.
2015-ben is jelentős kapacitásbővítő beruházásokat hajt végre a hazai higiéniaipapír-piac vezető gyártója, a Vajda Papír Kft. A hazai és nemzetközi piaci kereslet növekedése szükségessé tette az összességében 1,2 milliárd forintból megvalósuló fejlesztések első lépéseként idén januárban átadott kis csomagos kiszerelésű termékek előállítására alkalmas gyártósort. A technológiai újításnak köszönhetően a Vajda Papír Magyarországon egyedüli gyártóként alkalmassá válik az úgynevezett „pocket”, azaz kis méretű, zsebben is kényelmesen hordozható papírzsebkendő-csomagok előállítására. Ez a kiszerelés a fogyasztói visszajelzések szerint egyre népszerűbb a mindennapos használatban.
A fejlesztés következő lépéseként a vállalat 2015 júniusában helyezi üzembe a legújabb csúcstechnológiát képviselő gyártósorát, amely az itthon rendkívül népszerű 100 darabos formátumú papír zsebkendő gyártására alkalmas. A két beruházás eredményeként mintegy 30%-kal nő a társaság teljes papírzsebkendő-gyártó kapacitása, illetve 24 új munkahely jön létre.
„A 2014-ben megkezdett és az idén folytatott kapacitásbővítő beruházásainkkal megerősítettük pozíciónkat mint a legnagyobb kibocsátással rendelkező hazai higiéniai papíripari vállalat, és ezzel párhuzamosan lehetővé válik a forgalmunk felét kitevő export arányának növelése” – foglalta össze Vajda Attila, a Vajda Papír Kft. alapító-tulajdonos vezérigazgatója.
Hozzátette, hogy 2014-ben jelentős, közel 30%-os növekedéssel csoportszinten 30 milliárd forintot meghaladó árbevételt ért el a vállalat, amelynek termékeit több mint 24 külföldi piacon értékesítik. A Vajda Papír legfontosabb exportpiacai a közép-kelet-európai térség országai mellett a skandináv államok.
A vállalat a beruházásokkal párhuzamosan, az itthon rendkívül népszerű 100 darabos papír zsebkendőhöz kapcsolódó egyedülálló termékinnovációt is végrehajtott.
Ettől a hónaptól az Ooops! márkájú 100 darabos papír zsebkendők a könnyű nyitást és visszazárást lehetővé tévő „Open&Close” csomagolásban kerülnek forgalomba.
Előzetes felméréseink azt mutatják, hogy egyértelmű az érdeklődés az új innovatív csomagolás iránt” – nyilatkozta Poprády Péter, a Vajda Papír Kft. Kereskedelmi és marketingigazgatója.
A szakember rámutatott: a 100 darabos tasakos papírzsebkendő-kiszerelés itthon sokkal elterjedtebb, mint más országokban. „Mi vagyunk az elsők és egyben egyedüliek, akik könnyen nyitható és visszazárható csomagolásban teszik elérhetővé ezt a népszerű terméket” – emelte ki. Az innovatív megoldás bevezetését támogató kommunikációs kampány ugyancsak májusban indult.
2014-ben a papírzsebkendő-piac értékben 2,6 százalékkal nőtt az előző évihez képest. A hazánkban meghatározónak számító klasszikus tasakos kiszerelésű (jellemzően 100 vagy 90 darabos) termékek értékesítési volumene a forgalom mintegy kétharmadát adta.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Nébih: bio baromfivirslit hívott vissza a Müller
A minőségmegőrzési idő lejárta előtti romlás kockázata miatt a Müller…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >