1,2 milliárd forintos munkahelyteremtő kapacitásbővítés a Vajda Papírnál
Idén is folytatja kapacitásbővítő beruházásait Magyarország piacvezető higiéniaipapír-gyártója és -exportőre, a Vajda Papír Kft. Az összesen 1,2 milliárd forint értékű fejlesztéssel két csúcstechnológiát képviselő papírzsebkendő-gyártó gépsor áll munkába a vállalat soroksári telephelyén. A beruházásnak köszönhetően 24 új munkahely jön létre, illetve 30%-kal nő a vállalat papírzsebkendő-gyártó kapacitása. A fejlesztés révén a Vajda Papír itthon elsőként gyárt majd zseb méretű (pocket) papírzsebkendő-csomagokat. Egy világszinten is egyedülálló hazai innováció eredményeként pedig a cég saját márkás Ooops! 100-as papír zsebkendőit májustól könnyen nyitható és visszazárható csomagolással forgalmazza.
2015-ben is jelentős kapacitásbővítő beruházásokat hajt végre a hazai higiéniaipapír-piac vezető gyártója, a Vajda Papír Kft. A hazai és nemzetközi piaci kereslet növekedése szükségessé tette az összességében 1,2 milliárd forintból megvalósuló fejlesztések első lépéseként idén januárban átadott kis csomagos kiszerelésű termékek előállítására alkalmas gyártósort. A technológiai újításnak köszönhetően a Vajda Papír Magyarországon egyedüli gyártóként alkalmassá válik az úgynevezett „pocket”, azaz kis méretű, zsebben is kényelmesen hordozható papírzsebkendő-csomagok előállítására. Ez a kiszerelés a fogyasztói visszajelzések szerint egyre népszerűbb a mindennapos használatban.
A fejlesztés következő lépéseként a vállalat 2015 júniusában helyezi üzembe a legújabb csúcstechnológiát képviselő gyártósorát, amely az itthon rendkívül népszerű 100 darabos formátumú papír zsebkendő gyártására alkalmas. A két beruházás eredményeként mintegy 30%-kal nő a társaság teljes papírzsebkendő-gyártó kapacitása, illetve 24 új munkahely jön létre.
„A 2014-ben megkezdett és az idén folytatott kapacitásbővítő beruházásainkkal megerősítettük pozíciónkat mint a legnagyobb kibocsátással rendelkező hazai higiéniai papíripari vállalat, és ezzel párhuzamosan lehetővé válik a forgalmunk felét kitevő export arányának növelése” – foglalta össze Vajda Attila, a Vajda Papír Kft. alapító-tulajdonos vezérigazgatója.
Hozzátette, hogy 2014-ben jelentős, közel 30%-os növekedéssel csoportszinten 30 milliárd forintot meghaladó árbevételt ért el a vállalat, amelynek termékeit több mint 24 külföldi piacon értékesítik. A Vajda Papír legfontosabb exportpiacai a közép-kelet-európai térség országai mellett a skandináv államok.
A vállalat a beruházásokkal párhuzamosan, az itthon rendkívül népszerű 100 darabos papír zsebkendőhöz kapcsolódó egyedülálló termékinnovációt is végrehajtott.
Ettől a hónaptól az Ooops! márkájú 100 darabos papír zsebkendők a könnyű nyitást és visszazárást lehetővé tévő „Open&Close” csomagolásban kerülnek forgalomba.
Előzetes felméréseink azt mutatják, hogy egyértelmű az érdeklődés az új innovatív csomagolás iránt” – nyilatkozta Poprády Péter, a Vajda Papír Kft. Kereskedelmi és marketingigazgatója.
A szakember rámutatott: a 100 darabos tasakos papírzsebkendő-kiszerelés itthon sokkal elterjedtebb, mint más országokban. „Mi vagyunk az elsők és egyben egyedüliek, akik könnyen nyitható és visszazárható csomagolásban teszik elérhetővé ezt a népszerű terméket” – emelte ki. Az innovatív megoldás bevezetését támogató kommunikációs kampány ugyancsak májusban indult.
2014-ben a papírzsebkendő-piac értékben 2,6 százalékkal nőtt az előző évihez képest. A hazánkban meghatározónak számító klasszikus tasakos kiszerelésű (jellemzően 100 vagy 90 darabos) termékek értékesítési volumene a forgalom mintegy kétharmadát adta.
Kapcsolódó cikkeink
Minden lap számít
Tudatos vásárlás, fenntartható csomagolás, új termékfunkciók – ezek mentén alakítják…
Tovább olvasom >Bővülő élelmiszer-termelési kapacitás: mintegy 1,9 milliárd forintot fordít üzemei fejlesztésére 2025-ben a SPAR Magyarország
A gyártási kapacitását jelentős mértékben megnövelő berendezésekkel bővíti idén a…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Pisztáciaboom a világban – sok helyen kedvenc snack lesz
A pisztácia iránti kereslet világszerte folyamatosan nő, és a globális…
Tovább olvasom >