1,2 milliárd forintos munkahelyteremtő kapacitásbővítés a Vajda Papírnál
Idén is folytatja kapacitásbővítő beruházásait Magyarország piacvezető higiéniaipapír-gyártója és -exportőre, a Vajda Papír Kft. Az összesen 1,2 milliárd forint értékű fejlesztéssel két csúcstechnológiát képviselő papírzsebkendő-gyártó gépsor áll munkába a vállalat soroksári telephelyén. A beruházásnak köszönhetően 24 új munkahely jön létre, illetve 30%-kal nő a vállalat papírzsebkendő-gyártó kapacitása. A fejlesztés révén a Vajda Papír itthon elsőként gyárt majd zseb méretű (pocket) papírzsebkendő-csomagokat. Egy világszinten is egyedülálló hazai innováció eredményeként pedig a cég saját márkás Ooops! 100-as papír zsebkendőit májustól könnyen nyitható és visszazárható csomagolással forgalmazza.
2015-ben is jelentős kapacitásbővítő beruházásokat hajt végre a hazai higiéniaipapír-piac vezető gyártója, a Vajda Papír Kft. A hazai és nemzetközi piaci kereslet növekedése szükségessé tette az összességében 1,2 milliárd forintból megvalósuló fejlesztések első lépéseként idén januárban átadott kis csomagos kiszerelésű termékek előállítására alkalmas gyártósort. A technológiai újításnak köszönhetően a Vajda Papír Magyarországon egyedüli gyártóként alkalmassá válik az úgynevezett „pocket”, azaz kis méretű, zsebben is kényelmesen hordozható papírzsebkendő-csomagok előállítására. Ez a kiszerelés a fogyasztói visszajelzések szerint egyre népszerűbb a mindennapos használatban.
A fejlesztés következő lépéseként a vállalat 2015 júniusában helyezi üzembe a legújabb csúcstechnológiát képviselő gyártósorát, amely az itthon rendkívül népszerű 100 darabos formátumú papír zsebkendő gyártására alkalmas. A két beruházás eredményeként mintegy 30%-kal nő a társaság teljes papírzsebkendő-gyártó kapacitása, illetve 24 új munkahely jön létre.
„A 2014-ben megkezdett és az idén folytatott kapacitásbővítő beruházásainkkal megerősítettük pozíciónkat mint a legnagyobb kibocsátással rendelkező hazai higiéniai papíripari vállalat, és ezzel párhuzamosan lehetővé válik a forgalmunk felét kitevő export arányának növelése” – foglalta össze Vajda Attila, a Vajda Papír Kft. alapító-tulajdonos vezérigazgatója.
Hozzátette, hogy 2014-ben jelentős, közel 30%-os növekedéssel csoportszinten 30 milliárd forintot meghaladó árbevételt ért el a vállalat, amelynek termékeit több mint 24 külföldi piacon értékesítik. A Vajda Papír legfontosabb exportpiacai a közép-kelet-európai térség országai mellett a skandináv államok.
A vállalat a beruházásokkal párhuzamosan, az itthon rendkívül népszerű 100 darabos papír zsebkendőhöz kapcsolódó egyedülálló termékinnovációt is végrehajtott.
Ettől a hónaptól az Ooops! márkájú 100 darabos papír zsebkendők a könnyű nyitást és visszazárást lehetővé tévő „Open&Close” csomagolásban kerülnek forgalomba.
Előzetes felméréseink azt mutatják, hogy egyértelmű az érdeklődés az új innovatív csomagolás iránt” – nyilatkozta Poprády Péter, a Vajda Papír Kft. Kereskedelmi és marketingigazgatója.
A szakember rámutatott: a 100 darabos tasakos papírzsebkendő-kiszerelés itthon sokkal elterjedtebb, mint más országokban. „Mi vagyunk az elsők és egyben egyedüliek, akik könnyen nyitható és visszazárható csomagolásban teszik elérhetővé ezt a népszerű terméket” – emelte ki. Az innovatív megoldás bevezetését támogató kommunikációs kampány ugyancsak májusban indult.
2014-ben a papírzsebkendő-piac értékben 2,6 százalékkal nőtt az előző évihez képest. A hazánkban meghatározónak számító klasszikus tasakos kiszerelésű (jellemzően 100 vagy 90 darabos) termékek értékesítési volumene a forgalom mintegy kétharmadát adta.
Kapcsolódó cikkeink
Fokozatos átállás: új EU-s rendelet alakítja át a csomagolási piacot
Az Európai Unió új csomagolási rendelete alapjaiban változtatja meg a…
Tovább olvasom >Brazil üzemének bővítésébe invesztál a Coca-Cola FEMSA
A Coca-Cola FEMSA több mint 600 millió reált (kb 110…
Tovább olvasom >Közel 2,3 milliárd forintos fejlesztéssel újult meg három SPAR áruház országszerte
A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére is folytatja beruházásait a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Első otthon kétlábúnak és négylábúnak is – a gazdik közül a fiatalok választják leginkább a kölyökállatokat
Augusztus második hetében a fiatalok nehézségeire és a hontalan állatok…
Tovább olvasom >Nyárzáró kedvezménnyel búcsúztatja a szezont a Rossmann
A Rossmann különleges kedvezménnyel zárja a nyarat: 2025. augusztus 11–17.…
Tovább olvasom >Egy ikon született a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációjával
A hetek óta tartó találgatások után végre lerántotta a leplet…
Tovább olvasom >