12 ezren látogattak ki a Magyar Ízek Vásárára
Véget ért a 7. Magyar Ízek Vására, amely idén is kiemelt érdeklődés mellett zajlott a hétvégén. Hiszen 12 ezren látogattak ki a sajtvásárra, ahol több száz féle sajtot és további több ezer terméket kóstolhattak meg az ínyencek. A Vásárt dr. Kardeván Endre, az Élelmiszerlánc-felügyeletért és Agrárigazgatásért Felelős államtitkár nyitotta meg, ezt követően bemutatták az ország legnagyobb sajtját. Az esemény szervezője a Magyar Delikátesz Kft., a vásár kommunikációját és rendezvényszervezési feladatait ezúttal is a Human Telex Reklámügynökség jegyezte.
A 300 kilogrammos rekordsajt, amely 150 tehén 2820 liter tejének felhasználásával külön a Vásárra készült, mind egy szálig elfogyott, hiszen a szervezők nem akartak kizárni senkit a kóstolás lehetőségéből. Éppen ezért nem csak azok kaptak, akik jegyet váltottak a sajtvásárra, hanem bárki, aki belépett a Millenáris előcsarnokába.
A Mircz Nárcisz sajtmester által készült rekordsajtból az első 20 kilós szeletet a Százszorszép Óvoda gyermekei kapták meg. A szervezők ugyanis ezzel szerették volna felhívni a figyelmet arra, hogy a gyermekek tej és tejtermék fogyasztása átlag alatti Magyarországon.
De nem csak a gyermekek fogyasztása marad el az ajánlottól. Összességében egy átlag magyar ember csupán évi 152 liter tejet, vagy tejtermékek fogyaszt, amely jelentősen elmarad az európai átlagtól.
Kardeván Endre a hétvégi Vásáron kiemelte: „Évente 13 milliárd forint különleges tejtámogatást nyújtunk a tejtermelőknek. Az elmúlt négy évben 10%-kal bővült a hazai tejtermelés, és a hazai tehénállomány, ennek köszönhetően tavaly országos rekordot döntött a tejtermelés. A tavalyi évben Magyarország 43%-kal kevesebb tejet importált, amelynek köszönhetően a külföldi termékek helyét a magyar áruk foglalták el.
” Emellett felhívta a figyelmet, hogy a Magyar Élelmiszerkönyv folyamatosan frissül és megújul, amely a sajtokra vonatkozóan is tartalmaz minőségi előírásokat. Mivel Magyarország sereghajtó a tej- és tejtermékfogyasztásban, a szervezők idén különösen fontosnak tartották kiemelni, hogy a mennyiség mellett, a minőségre is ügyeljünk, amikor tejtermékeket vásárolunk.
A Vásár éppen ezért idén is bővelkedett az ízletes és egészséges termékekben, valamint a színes programokban, melyekkel a minőségi tejtermékfogyasztásra biztattak a szervezők. A látogatók megkóstolhatták az aludttejes kovászolt házi fehér kenyeret, a kapros zsendicét, az édesköménnyel fűszerezett erdeigyümölcsös camambert-, az édestej- és a meggyes csokoládés mascarpone fagylaltokat, amelyek mind-mind cukor hozzáadása nélkül készültek.
A színpadon bemutatták az igazi autentikus házi túrórudi készítésének fortélyait, betekintést nyerhettünk a vajköpülés és a jó minőségű aludttej elkészítésének rejtélyeibe, valamint különféle konyhai praktikákkal és titkos recept ötlettel is megismerkedhettünk, amelyek segíthetnek a jövőben az egészséges minőségi sajtételek otthoni elkészítésében.
A hétvégi sajtvásáron a fergeteges hangulatról Vastag Csaba gondoskodott, emellett óriási sikere volt a Borjour Zenitnek is, amely első alkalommal mutatkozott be a Magyar Ízek Vásárán: 30 pincészet, 180-féle őshonos magyar borával.A Vásáron eddig több mint 200 kézműves gazda és kistermelő mutatkozott be, a rendezvényeken pedig 80.000 látogató fordult meg. Az egyik leghitelesebb vásár, évről évre nagyon szívesen jövünk, hiszen a Vásár légköre olyan, mint egy nagy vasárnapi családlátogatás. Jó beszélgetések, finom pálinkák, rengeteg vásárló, akik komolyan érdeklődnek és vásárolnak is! – mondta el Sáfrány László a Vásár egyik termelője.
A Vásár zárásaként a szervezők egy 150 szeletes tortával és több száz pohár pezsgővel köszönték meg a termelők odaadó munkáját és az éppen jelenlevő vásárlók látogatását. Az esemény szervezője a Magyar Delikátesz Kft., a vásár kommunikációját és rendezvényszervezési feladatait ezúttal is a Human Telex Reklámügynökség jegyezte. A sikeres sajtvásár lezárultával a szervezők már gőzerővel készülnek, hiszen májusban második alkalommal tér vissza a Magyar Ízek Bálja, emellett megrendezik a Kézműves Borok fesztiválját is, szeptemberben pedig hatodik alkalommal jelentkezik a Libamájfesztivál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >