10 milliárd forint értékű élelmiszerrel segítette a rászorulókat 2022-ben a Magyar Élelmiszerbank Egyesület
Összesen 239 ezer nélkülöző ember részesült azokból a lejáratközeli, illetve csomagolási hibás termékekből, amiket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület áruházakból és gyártóktól gyűjtött össze 2022-ben. 2022-ben másfélszeresére növeltük az élelmiszermentő kapacitásainkat, hogy lépést tudjunk tartani a növekvő rászorulói igényekkel. Önkénteseink segítségére támaszkodva 2023-ban még több adományt szeretnénk célba juttatni.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesületet néhány jóbarát hozta létre 2005 augusztusában azzal a céllal, hogy összegyűjtsék a kereskedelemben feleslegessé vált élelmiszereket, és nehézsorsú emberekhez juttassák azokat. Az Egyesületünk elsősorban lejáratközeli, csomagolási hibás, valamint promóciókból és ünnepi kínálatokból visszamaradt termékeket kutat fel, hogy azok a hulladékégető helyett inkább rászorulók asztalára kerüljenek. Az élelmiszermentéssel ráadásul megelőzhetjük a feleslegek megsemmisítésével járó környezetterhelést is, és a termékek előállításába fektetett energia sem vész kárba.
Az Élelmiszerbank az évek során az ország egyik legnagyobb hatású jótékonysági szervezetévé nőtte ki magát. Tizennyolc év alatt majdnem 100 millió kilogramm élelmiszert mentettünk meg és juttattunk nehézsorsú emberekhez – mindezt a kezdetektől fogva nonprofit alapon, adományokból működtetve, túlnyomórészt önkéntesek munkájára és karitatív szervezetek közreműködésére támaszkodva.
Kapcsolódó cikkeink
Élelmiszermentés rászorulóknak
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület adománygyűjtő akciója során rekordmennyiségű, összesen 139…
Tovább olvasom >Már minden Auchan-áruházban lehet muncholni
Május elejétől már minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár…
Tovább olvasom >Civil Díjas a Tesco és az Élelmiszerbank
Különdíjjal és közönségdíjjal is honorálták a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >