Zuhant az Adidas nyeresége
Az első negyedévben a járványvédelmi korlátozások következtében megcsappan kereslet miatt csökkent az adidas sportszer- és sportruházatgyártó konszern bevétele és jelentősen visszaesett a nyeresége a cég honlapján hétfőn publikált beszámoló alapján.
Az első negyedévben az adidas 4,753 milliárd euró, az egy évvel korábbi 5,883 milliárd eurónál 19,2 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett a működési költségek levonásával 2,345 milliárd euró bruttó működési eredményt ért el, 25,6 százalékkal kisebbet a 2019 első negyedévi 3,151 milliárd eurónál.
Az adidas működési eredménye 92,6 százalékkal 65 millió euróra csökkent 875 millió euróról, nettó nyeresége 95,9 százalékkal 26 millió euróra 633 millió euróról, a részvényesekre jutó nyereség pedig 95,1 százalékkal 31 millió euróra 632 millió euróról. Az egy részvényre jutó nyereség 96,0 százalékkal 0,13 euróra csökkent 3,17 euróról.
A cég forgalma az év első két hónapjában elsősorban Ázsiában, ezen belül is Kínában esett vissza, majd a forgalomcsökkenés súlypontja márciusra már az európai és az amerikai piacokra tolódott át. Márciusban Kínában már nőtt a forgalom. Jelenleg az adidas üzleteinek 70 százaléka tart zárva világszerte. Az internetes értékesítések viszont bővültek, az első negyedévben 35 százalékkal, ezen belül márciusban 55 százalékkal.
A cég várakozásai szerint a második negyedévben a forgalomcsökkenés az első negyedévnél nagyobb, mintegy 40 százalékos is lehet, a működési eredmény pedig veszteségbe fordulhat. Korábban tett éves prognózisát az adidas a koronavírus-járvány miatti bizonytalanságokra hivatkozva visszavonta és nem adott ki helyette újat.
A romló gazdálkodási körülmények miatt az adidas leállította egymilliárd eurós részvényvisszavásárlási programját. A vezetőség lemondott jövedelme egy részéről. A német kormány hárommilliárd eurós konzorciális hitelkeretet nyitott az adidas számára a KfW állami beruházási bank szervezésében. (MTI)
Related news
Food Labels May Fool EU Consumers, New Report Warns
Consumers can easily get lost in a maze of food…
Read more >Late night shopping at the Westend dm store with Lili Regán, Kiso and the new adidas Vibes fragrance collection
Vibes, the latest fragrance collection of the adidas brand, was…
Read more >Meal boxes earn Crisp first profit
Online supermarket Crisp has been profitable in the Netherlands since…
Read more >Related news
SPAR and the Trade Union of Commercial Employees have reached an agreement on wages for 2025
SPAR Hungary Retail Ltd. and the Trade Employees’ Union (KASZ)…
Read more >Lidl becomes a featured food chain partner of VEGANUÁR™ 2025
Lidl Hungary has become a featured food chain partner of…
Read more >Tibor Székács is the new CEO and co-owner of Kende Retail
Kende Retail a unique company in Hungary that builds fully…
Read more >