Zuhant az Adidas nyeresége
Az első negyedévben a járványvédelmi korlátozások következtében megcsappan kereslet miatt csökkent az adidas sportszer- és sportruházatgyártó konszern bevétele és jelentősen visszaesett a nyeresége a cég honlapján hétfőn publikált beszámoló alapján.
Az első negyedévben az adidas 4,753 milliárd euró, az egy évvel korábbi 5,883 milliárd eurónál 19,2 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett a működési költségek levonásával 2,345 milliárd euró bruttó működési eredményt ért el, 25,6 százalékkal kisebbet a 2019 első negyedévi 3,151 milliárd eurónál.
Az adidas működési eredménye 92,6 százalékkal 65 millió euróra csökkent 875 millió euróról, nettó nyeresége 95,9 százalékkal 26 millió euróra 633 millió euróról, a részvényesekre jutó nyereség pedig 95,1 százalékkal 31 millió euróra 632 millió euróról. Az egy részvényre jutó nyereség 96,0 százalékkal 0,13 euróra csökkent 3,17 euróról.
A cég forgalma az év első két hónapjában elsősorban Ázsiában, ezen belül is Kínában esett vissza, majd a forgalomcsökkenés súlypontja márciusra már az európai és az amerikai piacokra tolódott át. Márciusban Kínában már nőtt a forgalom. Jelenleg az adidas üzleteinek 70 százaléka tart zárva világszerte. Az internetes értékesítések viszont bővültek, az első negyedévben 35 százalékkal, ezen belül márciusban 55 százalékkal.
A cég várakozásai szerint a második negyedévben a forgalomcsökkenés az első negyedévnél nagyobb, mintegy 40 százalékos is lehet, a működési eredmény pedig veszteségbe fordulhat. Korábban tett éves prognózisát az adidas a koronavírus-járvány miatti bizonytalanságokra hivatkozva visszavonta és nem adott ki helyette újat.
A romló gazdálkodási körülmények miatt az adidas leállította egymilliárd eurós részvényvisszavásárlási programját. A vezetőség lemondott jövedelme egy részéről. A német kormány hárommilliárd eurós konzorciális hitelkeretet nyitott az adidas számára a KfW állami beruházási bank szervezésében. (MTI)
Related news
Metro AG reports 7.2% sales growth in the second quarter
Metro AG reported a 7.2% sales growth in the second…
Read more >ABInBev says the start of the year was encouraging
ABInBev has had a better start to the year than…
Read more >That’s what they will storm the shops for if a disaster strikes
Based on the lessons learned from the coronavirus epidemic, it…
Read more >Related news
Tetra Pak has announced that Alex Henriksen will be the managing director of the Eastern European region
Tetra Pak, one of the world’s leading food processing and…
Read more >Coca-Cola Hungary has developed new educational modules on waste circulation
After the online curriculum on the basics of the circular…
Read more >Auchan has appointed a new product director
From July 1, László Varga will perform the duties of…
Read more >