February was a good month in retail trade
In February 2019 like-for-like retail volume sales (combined sales of physical stores, mail order companies and online shops) augmented by 8.4 percent – adjusted for calendar effects – reported the Central Statistical Office (KSH). Food and food-type retail sales increased by 4.8 percent. Non-food sales grew by 10.8 percent. Sales by online shops and mail order companies (these have a 5-percent market share) augmented by 20 percent. Motor fuel volume sales rose 13.8 percent. //
Related news
OKSZ: retail burdens are hindering the recovery of consumer confidence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Retail sales also increased in July, although a decline is visible on a monthly basis
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >NGM is satisfied with the increase in retail turnover
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Five microtrends rewriting green claim strategies
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Christmas starts in the kitchen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The clock is ticking: the EU Pay Transparency Directive will enter into force in the summer of 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >