How do university students choose wine?
According to e recent survey conducted by the Budapest Metropolitan University (METU) with 250 students as participants, Hungarian students are less concerned about a wine’s vintage year or place of origin, but their choice is influenced by how well-known the given brand is, the product’s price, the consumption event and the atmosphere. Their buying decision isn’t influenced by wines tests, evaluations and recommendations. 44 percent of students spend HUF 1,000-2,000 on a bottle of wine for own consumption.
Related news
The strategy of the Hungarian Wine Marketing Agency places special emphasis on strengthening foreign markets
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian wine composed by artificial intelligence wins one of the world’s most prestigious competitions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Climate change is redrawing the wine map of our country
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
(HU) Svédasztalos menza a 14. kerületben – A nap videója
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Szallas.hu: Vir was the most popular among Hungarians traveling to Croatia this summer
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hotels and restaurants in Hungary have become the most expensive in the EU – Lake Balaton’s price advantage is melting away
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >