How do university students choose wine?
According to e recent survey conducted by the Budapest Metropolitan University (METU) with 250 students as participants, Hungarian students are less concerned about a wine’s vintage year or place of origin, but their choice is influenced by how well-known the given brand is, the product’s price, the consumption event and the atmosphere. Their buying decision isn’t influenced by wines tests, evaluations and recommendations. 44 percent of students spend HUF 1,000-2,000 on a bottle of wine for own consumption.
Related news
Autumn, harvest and wine fair at Auchan
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Wine sales at Kifli.hu increased by nearly a fifth
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The government adopted an action plan to protect the wine sector
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Visit Hungary: domestic tourist traffic exceeded 15 million people earlier than ever before
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Zala has been added to the premium domestic map – Zalakaros is already ahead of Eger and Debrecen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Price-sensitive consumers, growing expectations
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >