Albert Heijn Adds ‘Sprank’ Apple To Its Fruit Assortment
Dutch retailer Albert Heijn has announced that it has rolled out a new apple variant under the brand, Sprank.
Over the past two years, the retailer collaborated with apple supplier Vogelaar Vredehof and fifteen of its regular apple growers in Betuwe, Zeeland, Noord-Brabant, Limburg, Utrecht and Flevoland to develop the new apple.
In autumn of this year, the growers harvested the first batch of these apples, which yielded around 400,000 kilograms of the fruit.
ESM
Related news
Albert Heijn uses data to combat food waste
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Plants reimagined
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Drought anxiety in agriculture: corn, potatoes and apples are most at risk
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Réka Rubint: “Only one thing tires me: resting…”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“Food Summit” a huge success at the 82nd OMÉK
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >TOP 50 Marketing and TOP 50 PR Leaders: New Stars and Returning Big Names
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >