The demand for non-alcoholic beverages continued to increase
Domestic buyers returned to the consumption of fruit juices and more and more people are choosing more expensive soft drinks and quality mineral waters while drinking less tap water – Magyar Idők wrote.
According to the Hungarian Mineral Water, Fruit Juice and Soft Drinks Association, representing the manufacturers of non-alcoholic beverages, the growth in real earnings also had an impact on the market of refreshments. In 2015 the sales of non-alcoholic drinks in Hungary increased by 10 percent. (Thurzó Katalin, Magyar Idők)
Related news
Extreme summer, record heat: this is how chain stores are reacting to the heat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Two special food products will be placed under a new tariff heading
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >This is how the Hungarian soft drink market developed in 2024
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Margin freeze: prices of hundreds of products have decreased, the government may expand the scope
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Labour market trends in grocery retail
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Changing meat market: more cattle and pigs, less poultry processed in the first half of 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >