The sugar and calorie content of soft drinks has decreased further in Hungary
As a result of the voluntary commitments of the member companies of the Hungarian Mineral Water, Juice and Soft Drinks Association, the average sugar and calorie content of hungarian soft drinks and juices decreased further in 2021, so these values are now 45 percent lower than in 2010. By redesigning recipes and introducing new, innovative products, the proportion of reduced-calorie and calorie-free beverages has increased from 23 percent to 61 percent in the non-alcoholic beverage category.
Related news
Deposit Return System: Major progress in beverage packaging recycling rates
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >PepsiCo under pressure: falling profit expectations, tightening regulations, falling demand
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Apenta 0% sugar, 0% sweetener
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Responsible Gastro Hero Foundation: a sourdough and kombucha sharing campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: retail turnover in October exceeded the same period of the previous year by 3.1 percent and the previous month by 0.5 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
