Nestlé, Mars Wrigley and Ferrero support the EU deforestation regulation
From 30 December the EU’s deforestation regulation requires companies selling cocoa, coffee, palm oil and other products in the EU to prove that their supply chains aren’t contributing to deforestation. Industry groups such as the Confederation of European Paper Industries are calling for a delay in the introduction of the regulation, but Nestlé, Mars Wrigley and Ferrero are urging Brussels to meet the deadline – with more help for companies to comply.

This article is available for reading in Trade magazin 2024/8-9
Related news
EU regulations on food additives are getting stricter – new rules on the use of preservatives and sweeteners
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The 2025 challenge of the Feed Your Brain education program will launch in November
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Eurozone retail sales fell month-on-month, but rose year-on-year in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Retail trade in turbulence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Winners of the 2025 Hungaropack Hungarian Packaging Competition
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Turmoil in the tubs
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
