Hungarians search for information and compare products when they shop online
A significant proportion of Hungarians shop online: 35% of 18-65 year olds do it at least once a month and 17% once a week – according to a recent representative survey by OTP Mobil and Reacty Digital.
This article is available for reading in Trade magazin 2023/10.
More than two fifths of them are willing to spend time with searching for detailed information about a product or service before placing an order. Women tend to use 2-3 sources, while men use up to 4 or more. More than half of the respondents (54-56%) use price comparison websites. //
Related news
How Gen Alpha shops — and what they shop for
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Employees use AI primarily to search for information
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Decarbonisation: 45% of domestic companies have a strategy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Retail trade in turbulence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Survey: 98 percent of Hungarians use the cashback system
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Winners of the 2025 Hungaropack Hungarian Packaging Competition
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

