Hungarians search for information and compare products when they shop online
A significant proportion of Hungarians shop online: 35% of 18-65 year olds do it at least once a month and 17% once a week – according to a recent representative survey by OTP Mobil and Reacty Digital.
This article is available for reading in Trade magazin 2023/10.
More than two fifths of them are willing to spend time with searching for detailed information about a product or service before placing an order. Women tend to use 2-3 sources, while men use up to 4 or more. More than half of the respondents (54-56%) use price comparison websites. //
Related news
Private labels make plant-based alternatives cheaper
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >How to avoid the hassles of online shopping?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Record-breaking Black Friday in online orders
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Christmas shock in commerce: for the first time, we can pay with bank cards in fewer places
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian Confectionery Manufacturers Association: trends in 2025 and prospects for 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Most grocery chains will be open until noon on December 24th
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
