Mercadona to introduce personalised AI shopping assistant
A personalised AI-based shopping assistant called MercadonIA makes it easier for Spanish shoppers to plan their weekly meals and shopping.
This article is available for reading in Trade magazin 2025/4.
Built on Mercadona’s product data, MercadonIA is an independent development by a telecommunications engineer, with AI utilising a customised GPT model and OpenAI’s platform to process data collected from the retail chain’s website. //
Related news
10 percent decrease in customer service jobs – what does AI mean for the sector?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The AI agent is both a tool and a colleague
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI has started to pay off what it took: it can bring more and more visitors to websites
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Christmas fish won’t be more expensive this year either
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >This is how Hungarians spend money for Christmas
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Recycling packaging can save billions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

