Mercadona to introduce personalised AI shopping assistant
A personalised AI-based shopping assistant called MercadonIA makes it easier for Spanish shoppers to plan their weekly meals and shopping.
This article is available for reading in Trade magazin 2025/4.
Built on Mercadona’s product data, MercadonIA is an independent development by a telecommunications engineer, with AI utilising a customised GPT model and OpenAI’s platform to process data collected from the retail chain’s website. //
Related news
The future of AI agents: key predictions and trends for 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Artificial intelligence will also transform taxation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI-körkép 2025: kilépett a csetablakból, belépett az életünkbe a mesterséges intelligencia
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Price isn’t enough, promotions and re(in)novation are lifting the plane
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Csemege: the taste and essence of an era
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Danone to expand yogurt plant in Canada
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

