Stores are closing one after another because of the online retail

By: Trademagazin editor Date: 2017. 03. 24. 11:05

Az utóbbi évtizedek legnagyobb üzletbezárási hulláma sújtja az Egyesült Államokat az internetes kereskedelem terjedése és a fogyasztói szokások átalakulása miatt – idézi a Business Insider cikkét az index. A következő hónapokban mintegy 3500 boltot zárhatnak be olyan nagy üzletláncok és márkák, mint a Macy’s, a Kmart, a Sears, az Abercombie & Fitch, vagy a Guess.

internet

Egyes cégek, például a Bebe az összes üzletüket bezárják, és átnavigálnak az online árusításra. Mások azzal próbálkoznak, hogy csak a legjobb helyeken lévő, legtöbb profitot hozó boltjaikat tartják meg. Elemzők szerint az USA-ban, ami világelső az egy főre jutó üzletek számát tekintve, a következő időszakban valódi kiskereskedelmi apokalipszis várható.

A bevásárlóközpontok látogatottsága évek óta hanyatlik, 2010 és 2013 között 50 százalékkal csökkent, részben az online bevásárlás terjedése miatt, részben pedig azért, mert mostanában az emberek a fizetésük nagyobb részét szánják utazásra, szolgáltatások igénybe vételére, mint új tárgyakra.

Ahogy a boltok bezárnak, a plázák fenntarthatósága is veszélybe kerül: amelyek valami miatt nem alkalmasak arra, hogy a hagyományos üzleteket vonzó szolgáltatóegységekké alakítsák, azoknak szintén be kell majd zárniuk. A Green Street Advisors ingatlancég elemzése szerint az USA-ban a bevásárlóközpontok 30 százaléka esik ebbe a kategóriába, vagyis a plázák harmada éveken belül kihasználatlanná válhat. (index)

Related news