Consumer confidence has worsened in the euro area and in the EU
Consumer confidence declined in the euro area and in the European Union in February, according to the preliminary estimate of the European Commission.
The consumer confidence index fell by 1.3 points to 0.1 in the 19 countries of the zone.
Analysts expected a slight deterioration, plus 1 point after the 1.4 points in January.
In the 28 Member States of the European Union, the consumer confidence index decreased by 0.7 points to minus 0.3 points. (MTI)
Related news
This is how Hungarian companies can prepare for the new global trade order
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >EU regulations on food additives are getting stricter – new rules on the use of preservatives and sweeteners
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Eurozone retail sales fell month-on-month, but rose year-on-year in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Hungarian food exports open up to the Baltics
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Creates a safer and consumer-friendly market for SMEs Hungarian Chamber of Commerce and Industry
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Winners of the 2025 Hungaropack Hungarian Packaging Competition
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
