Fine instead of profit for online shops caught with irregular operations
EY has organised a programme where experts spoke about the regulations Hungarian online shops must comply with. Companies are risking a lot with irregular operations, as the Hungarian Competition Authority (GVH) can fine them up to 10 percent of their net annual sales revenue. A National Consumer Protection Authority inspection can result in a fine up to 5 percent of net sales – but maximum HUF 500 million. Lawyer Dr Gábor Jagicza, senior manager of EY added that many companies are already using artificial intelligence technology to support sales. //
Related news
Amazon tests delivery in half hour or less
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The big winners of Hungarian e-commerce are the customers: GLS and DPD have signed a strategic partnership for even more flexible package collection
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Turning point in the dairy sector
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The secret currencies of loyalty
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Belgium’s Colruyt Group launches data protection initiative
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
