Shelf space restructuring at Tesco in the UK
Tesco is using AI technology to expand its range of healthy, convenient snacks and meals at more prominent points in its stores.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/11
The retail giant’s trial in 30 of its highest-footfall Express convenience stores will use insights from Dunnhumby. Shelves that had previously stocked high-fat, high-salt or high-sugar (HFSS) products – before legislation banned them from aisle ends, checkout areas and entrances in October 2022 – will be used to highlight healthier food-to-go items.//
Related news
AI Governance – competitive edge or risk?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Csaba Gyuricza: Farmers cannot afford to wait
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI Readiness Index 2025: we are more prepared now
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Premium drink, premium literature
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Responsible Gastro Hero Foundation: a sourdough and kombucha sharing campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
