Shelf space restructuring at Tesco in the UK
Tesco is using AI technology to expand its range of healthy, convenient snacks and meals at more prominent points in its stores.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/11
The retail giant’s trial in 30 of its highest-footfall Express convenience stores will use insights from Dunnhumby. Shelves that had previously stocked high-fat, high-salt or high-sugar (HFSS) products – before legislation banned them from aisle ends, checkout areas and entrances in October 2022 – will be used to highlight healthier food-to-go items.//
Related news
Packaging market sitting on a roundabout
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarians are already using AI platforms en masse for search
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Guinness owner Diageo appoints new CEO to revive growth
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Retail trade in turbulence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Winners of the 2025 Hungaropack Hungarian Packaging Competition
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Turmoil in the tubs
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
