Viktor Orbán: retail chains made huge profits on food, we had to intervene
Retail chains have made huge profits on food. We had to intervene, Prime Minister Viktor Orbán said in a video posted on the Hungarian government’s Facebook page on Sunday.
He added that retail chains have put 42 percent on chicken wings, 55 percent on pork chops, 68 percent on milk, 129 percent on sour cream, and 38 percent on eggs. Cottage cheese 69 percent, yogurt 70 percent.
Related news
Consumption is the gas pedal, industry is the brake: will there be a smooth landing in 2026?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coface: These are the largest companies in the region – Mol slipped one step back, Lidl’s daughters made a big move
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >German inflation eased in October
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Retail trade in turbulence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Winners of the 2025 Hungaropack Hungarian Packaging Competition
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Turmoil in the tubs
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

