Viktor Orbán: retail chains made huge profits on food, we had to intervene
Retail chains have made huge profits on food. We had to intervene, Prime Minister Viktor Orbán said in a video posted on the Hungarian government’s Facebook page on Sunday.
He added that retail chains have put 42 percent on chicken wings, 55 percent on pork chops, 68 percent on milk, 129 percent on sour cream, and 38 percent on eggs. Cottage cheese 69 percent, yogurt 70 percent.
Related news
K&H Analyst Commentary: What awaits Hungarian inflation?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Poultry and egg prices continue to rise – consumers can expect permanently high prices
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Inflation has slowed in Austria, but energy prices are increasing at an accelerating rate
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
KSH: in September, consumer prices exceeded the values of the same month of the previous year by an average of 4.3 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The European Parliament has adopted a new, stricter definition of meat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Honey Trial 2025 – Record prizes and a challenging year for domestic beekeepers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >