Dutch company Albert Heijn sees growing demand for vegan products
According to an announcement by the Dutch company Albert Heijn, 44.1% of protein products sold in its stores in 2023 were plant-based, a rise from 42.6% in 2022.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/6-7
The chain hopes to increase this percentage significantly in the coming years. Albert Heijn wants 50% of the protein sold in its stores to be plant-based by 2025 and 60% by 2030. In order to realise this goal, the retailer plans to expand its AH Terra range. //
Related news
Protein intake: underrated plant sources in the Hungarian diet
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Albert Heijn’s personal care brand revamped
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Safe vegetable fermentation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Campaign launched to dispel misconceptions about meat and dairy products
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The newest PENNY store opened in downtown Szolnok
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The 2024 tourism record was achieved in 11 months this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

