Nőtt a szolgáltatásokkal szembeni panaszok száma az első negyedévben egy felmérés szerint
Nőtt a szolgáltatásokkal szemben megfogalmazott kifogások száma, és gyengült a kereskedők iránti bizalom az idei első negyedévben a korábbi negyedévekhez képest a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó adatai szerint.
A tanácsadó hétfői tájékoztatása szerint egy éven belül valamilyen termék miatt a válaszadó fogyasztók 22 százaléka, valamilyen szolgáltatás miatt 18 százalékuk fogalmazott meg panaszt. Míg a termékekkel szembeni kifogások aránya változatlan maradt, 2 százalékponttal nőtt a szolgáltatásokkal szemben panaszt tevők aránya.
A termékek közül a legtöbb probléma az élelmiszerekkel van, a panaszosok 34 százalékának ezzel volt gondja, ezt követték 26 százalékkal a cipők, illetve 18 százalékkal a ruházati termékek miatti panaszok.
A karácsonyi időszakban vásárolják a fogyasztási cikkek csaknem 40 százalékát, ezért az első negyedévben emelkedni szokott a termékekkel kapcsolatos panaszok aránya, ezt azonban ezúttal ellensúlyozta, hogy az élelmiszerekre vonatkozó panaszok aránya csökkent – közölte a CP.
A szolgáltatások közül a válaszadók legnagyobb mértékben, 34 százalékban az internetszolgáltatásokkal voltak elégedetlenek, ezt követték 19 százalékkal a televíziós, valamint 17 százalékkal a telefonos szolgáltatások.
A kereskedőkkel szembeni fogyasztói bizalom éves minimumán áll. A bizalmatlan vásárlók aránya 53,3 százalék volt az első negyedévben, 3,6 százalékponttal több, mint negyedévvel korábban.
A fogyasztói tájékozottság szintje a korábbinál alacsonyabb értéket mutatott az év első három hónapjában. Ennek mérésére az egyik leginkább alkalmas mutatószám a szavatossági idő megfelelő ismerete. A cipőkhöz kapcsolódó szavatossági idő két év, az ezzel kapcsolatos kérdésre helyesen válaszolók aránya 6,0 százalék volt az első negyedévben, ami 1 százalékponttal alatta marad az előző negyedévben mért 7,0 százalékos mértéknek.
A közlemény idézi Siklósi Mátét, a CP Contact ügyvezető partnerét, aki szerint a lakosság túlnyomó többsége nem ismeri a vásárlói jogokat, a reklamáció lehetőségét, és több mint öt éve változatlan szabályozás főbb elemeit.
A CP Contact által kidolgozott fogyasztóvédelmi index a második éve ad számot a vásárlók fogyasztóvédelmi attitűdjeinek negyedéves változásairól. A fogyasztóvédelmi tanácsadó cég a Nielsennel közösen, 800 fős reprezentatív mintán végez kutatást, amelynek negyedévente közzétett eredményei kiterjednek az aktuális fogyasztói bizalomra, a reklamációs számarányokra, valamint a fogyasztói ismeretszintre. (MTI)
Related news
The Hungarian Competition Authority (GVH) fined the food ordering portal Foodora more than 35 million forints for deceiving consumers
Foodora deceived consumers, so the Hungarian Competition Authority (GVH) imposed…
Read more >NKFH: Cape Herb & Spice grinders recalled by distributor
The distributor has recalled Cape Herb & Spice grinder spices…
Read more >What is Consumer Protection investigating in 2025?
The 2025 Inspection and Investigation Program of the Consumer Protection…
Read more >Related news
Easter bunny sitting in the grass
Not only 2024 but unfortunately 2025 will also be influenced…
Read more >The GVH promises decisive action in food retail
The Hungarian Competition Authority (GVH) is supporting initiatives aimed at…
Read more >Why was the price stop brought up again?
In his year-end speech, Prime Minister Viktor Orbán once again…
Read more >