Korean retailer launches do-not-disturb shopping service
Lotte Department Store, one of South Korea’s country’s major department-store chain operators, will introduce a do-not-disturb shopping service it dubs ‘shop-alone’.
Aimed at customers who do not wish to be approached by sales clerks and other employees – a bug bear of many consumers used to shopping in many Asian countries – has been inspired by the Covid-19 crisis and social-distancing practices.
Customers will be able to shop alone without any offer of assistance from staff if they carry a ‘shop-alone’ sticker or bag ring available near stores’ information desks or escalators.
Inside Retail
Related news
Hungary’s smart shoppers: one in five Hungarians says AI is increasingly influencing their spending decisions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarians are spending 26 percent more on Christmas this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“You can’t say no to such an exciting time!”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
In addition to the wallet, values also matter – this is how Hungarians’ shopping is changing
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A SPAR tovább fejleszt: több mint egymilliárdos modernizációval nyílt újra két budapesti szupermarket
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Next-day delivery even during peak parcel traffic: this is how GLS is preparing for the end of the year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

