MTÜ: Hungarian tourism started the year well
According to the report of the Hungarian Central Statistical Office (KSH) published on Friday, foreign guests spent 4.1 percent less, domestic guests spent 4.7 percent less guest nights at domestic accommodations than a year ago, but seasonal and calendar effect adjusted, the foreign guest traffic increased by 1.7 percent and domestic guest traffic increased by 3.7 percent.
In its announcement, the Hungarian Tourism Agency (MTÜ) welcomed the fact that the revenues of the hotels increased steadily, while the SZÉP card spending increased in the first quarter. The effect of Easter and the spring break will appear in the April traffic – MTÜ drew attention. (MTI)
Related news
Eurostat: the number of guest nights spent in EU tourist accommodation establishments exceeded three billion in 2024
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mórahalom received prestigious international recognition for sustainable tourism development
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Sustainable Tourism Index calculator has been launched
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Shopping habits of Generation Z
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Hungarian event market sets a new standard with 101 Hang
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) A sonkametélés művészete – A nap videója
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >