Starbucks helps baristas with AI
Starbucks has begun testing its new generative AI, the Green Dot Assist virtual assistant, in 35 US stores, to help baristas with their work in real time. The innovation works on iPads in stores and allows employees to get immediate answers to their questions. Its goal is to streamline everyday work processes. Green Dot Assist may be rolled out to additional stores in the coming months.

Green Dot Assist streamlines routine workflows so baristas can devote more time and energy to serving guests
This article is available for reading in Trade magazin 2025/8-9.
Related news
You can cartelize with artificial intelligence, but it’s not worth it
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI agents in hospitality
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI is spreading rapidly in the service sector, while adoption in other sectors is only sluggish
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Diseases create disturbances on the poultry market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl Slovakia – Supermarketization 2.0
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Campaign about the sustainability of meat consumption
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

