Maxima Implements AI-Based Solutions In Grocery Retail
Lithuanian retail group Maxima has announced that it has implemented a number of AI-based solutions across its grocery stores for better customer experience.
The new technology will also help in streamlining operations, reducing the cost of running the stores, and balancing employee workloads, the retailer said.
The retailer has installed high-resolution video cameras that analyse product availability on store shelves and trigger operational commands.
The cameras are also equipped to detect crowding in the checkout aisles and send out messages to store managers.
Related news
Bagels, stuffed cabbage and online scams – this could be the Christmas menu for many due to the rise in cybercrime
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >How will AI continue to shape our lives? Seven areas to watch in 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >This is how humans and AI work together – the artificial intelligence revolution in the workplace
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Signature 40 – the region’s new common language: An interview with founders Márton Nagy and Ádám Vaszary on the new dimension of the Signature Platform in 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Superbrands celebrated again in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
