Maxima Implements AI-Based Solutions In Grocery Retail
Lithuanian retail group Maxima has announced that it has implemented a number of AI-based solutions across its grocery stores for better customer experience.
The new technology will also help in streamlining operations, reducing the cost of running the stores, and balancing employee workloads, the retailer said.
The retailer has installed high-resolution video cameras that analyse product availability on store shelves and trigger operational commands.
The cameras are also equipped to detect crowding in the checkout aisles and send out messages to store managers.
Related news
AI Readiness Index 2025: we are more prepared now
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Hogyan viszonyulnak a hazai étteremvezetők a mesterséges intelligenciához?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >To get a higher salary, you need to understand and use AI
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
It took just one day for vegans to stop looking like hippies – this is what the Vegan Summit Budapest was like
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Alimentaria+Hostelco strengthens its international leadership with a 41% increase in global offerings
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Budapest will host Europe’s largest transport research event – the Transport Research Arena 2026 is coming
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
