Schwarz Group Increases Recycling Target For Private-Label Packaging
Schwarz Group has announced that it is seeking to use an average of 25% recycled material in the private label packaging across its Lidl and Kaufland retail divisions by 2025.
The move forms part of its group-wide plastic strategy, REset Plastic.
An average of 13% less plastic is used in the private label packaging of the Lidl and Kaufland retail divisions across all countries, including omitting disposable plastic lids for 500-gram yoghurt pots and the use of recyclable stickers instead of polybags in the fruit and vegetable area.
ESM
Related news
Four Lidl products and one product line received the Value and Quality Grand Prize
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Innovation and growth with the support of the Demján Sándor Program at Sz.Variáns Kft. in Debrecen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Pensioner vouchers: each chain entices customers differently
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Egg market 2025: rising prices, declining production and new export opportunities
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Artificial meat: revolutionary innovation or uncertain future?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mars named to TIME magazine’s list of the world’s best companies for 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >