Schwarz Group Increases Recycling Target For Private-Label Packaging
Schwarz Group has announced that it is seeking to use an average of 25% recycled material in the private label packaging across its Lidl and Kaufland retail divisions by 2025.
The move forms part of its group-wide plastic strategy, REset Plastic.
An average of 13% less plastic is used in the private label packaging of the Lidl and Kaufland retail divisions across all countries, including omitting disposable plastic lids for 500-gram yoghurt pots and the use of recyclable stickers instead of polybags in the fruit and vegetable area.
ESM
Related news
Kaufland tests telemedicine service in Germany
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >We took you on a flight! (Part 2)
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl wins For a Sustainable Future Award: recognition for business transformation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
The HORECA sector joins forces with Alimentaria+Hostelco to mark the future of hospitality
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Challenges of the retail sector: retail has become more crisis-resistant
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >How to avoid the hassles of online shopping?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
