Magazine: Champagne on the Rocks
Évszázados tradíciók üzenete és a legjobb borok, pezsgők készítőinek meggyőződése, hogy a jó bor íze önmagában tökéletes, harmóniáját más ízekkel megzavarni, hígítani tapintatlanság. Másképp gondolja ezt a színész Bill Murray, aki szerint a champagne soha nem lehet eléggé hideg, ezért jéggel telerakott pintes pohárba önti azt. Sokáig egyszerűen különcnek tartották őt és a hasonlóan gondolkodókat, nyártól viszont már trendteremtőnek. Kaliforniában az előkelőségek rendezvényein megjelent a champagne on the rocks, és nem ám néhány játékos kedvű mixer ötleteként: a trend élén a Moët & Chandon áll. A márka pincemestere, Benoît Gouez a gyártóknak azzal a keserű tapasztalatával magyarázza a lépést, hogy a drága pezsgők forgalma nyáron nagyon visszaesik, amiért az ital szmokingos-nagy-
estélyis imidzsét kárhoztatják.
A dél-franciaországi előkelőségek, legalábbis Bill Murray utánzói, állítólag nyaranta már jó ideje jéggel isszák a pezsgőt – az italt el is keresztelték Medence névre. Ez a tény inspirálta Gouezt, hogy megalkossa a Moët Ice Impérialt, a nevének is megfelelően kimondottan jéggel való fogyasztásra. Gouez szerint partiital lett a termékből, mert illeszkedik az új generációk igényeihez a nagyobb szabadságra, lezserebb ünneplésre.
Nos, az említett champagne már 5 éve a piacon van, de a stílusból csak ezen a nyáron lett markáns trend. Nemcsak a Moët Ice rozé változata jelent meg, de a Veuve Clicquot is piacra dobta a maga jeges pezsgőjét, az édes Rich-et, amibe nem átallnak a jégen kívül még kevés zöldséget vagy gyümölcsöt is beletenni.
A szakértők szerint a tört jég a pezsgőben már tényleg blaszfémia lenne, inkább minél nagyobb darab jégkockákat ajánlanak e célra.
Related news
Related news
The Wonderful Mandarin – Video of the Day
Our readers are already familiar with Yoshihiro Okada’s “works”: he…
Read more >What they won’t do for freshness! – Picture of the day
There is a cult of fresh food in Scandinavian countries…
Read more >