Lidl: technology also helps on the road to climate neutrality
Lidl is testing an AI-powered tool in Switzerland that measures the CO2 emissions of products across the entire value chain, using a standardised methodology.

Lidl Switzerland aims to reduce CO₂ emissions in its value chain with AI-based tool
This article is available for reading in Trade magazin 2025/8-9.
The project is implemented in collaboration with climate technology company Mondra. Its goal is to establish an internationally comparable calculation system that supports Lidl’s long-term sustainability goals of curbing emissions by 42.4% until 2034 and achieving complete climate neutrality by 2050.
Related news
Lidl Slovakia – Supermarketization 2.0
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >You can cartelize with artificial intelligence, but it’s not worth it
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI agents in hospitality
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Hungarians say food waste is as big a problem as climate change
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The success of Hungarian products in PENNY remains unbroken
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >ALDI entertains you with a scary short film this Halloween
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
