Lidl: technology also helps on the road to climate neutrality
Lidl is testing an AI-powered tool in Switzerland that measures the CO2 emissions of products across the entire value chain, using a standardised methodology.

Lidl Switzerland aims to reduce CO₂ emissions in its value chain with AI-based tool
This article is available for reading in Trade magazin 2025/8-9.
The project is implemented in collaboration with climate technology company Mondra. Its goal is to establish an internationally comparable calculation system that supports Lidl’s long-term sustainability goals of curbing emissions by 42.4% until 2034 and achieving complete climate neutrality by 2050.
Related news
Lidl customers helped with 158 tons of food at the Food Bank’s Christmas sale
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >10 percent decrease in customer service jobs – what does AI mean for the sector?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The AI agent is both a tool and a colleague
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Monster takes on Alani Nu with female-focused energy drink
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >PENNY ranks first among TOP Employers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coop Economic Group celebrated its 30th anniversary
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

