Közel 2 milliárd forintot ad az EU a magyar iskolagyümölcs-, zöldség- és tejprogramokra
Magyarországon az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-programot 3,73 millió euróval (1230 millió Ft), az iskolatejprogramot pedig 1,95 millió euróval (645 millió Ft) támogatja az Európai Unió, ami a 28 EU-tagállam viszonylatában a 9. és a 12. legmagasabb összeg – derül ki a ma újraindított programról kiadott brüsszeli összefoglalóból.
A 2019-2020-as tanév kezdetével folytatódik az uniós iskolagyümölcs-, iskolazöldség- és iskolatejprogram az EU tagállamaiban. A program az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozást hivatott előmozdítani a gyermekek körében. Ennek érdekében a kezdeményezés keretében gyümölcs-, zöldség- és tejosztásra kerül sor az iskolákban, és célzott oktatási programok is indulnak, melyek a helyes táplálkozás fontosságára hívják fel a figyelmet, és a diákokat megismertetik az élelmiszer-termelés folyamatával. A program rendkívül népszerű: a 2017-2018-as tanévben Unió-szerte több mint 20 millió iskolás – az EU-ban élő gyermekek 20%-a – részesült a kezdeményezés előnyeiből.
A most induló tanévre az EU – a korábbi tanévekhez hasonlóan – 250 millió eurót különített el: 145 millió eurót gyümölcsökre és zöldségekre, 105 millió eurót pedig tejre és egyéb tejtermékekre. Az Európai Bizottság 2019 márciusában fogadta el a 28 tagország számára a 2019-2020-as tanévre előirányzott összegeket. A tagországoknak lehetőségük van arra, hogy az uniós hozzájárulást nemzeti támogatással egészítsék ki.
Közel 2 milliárd forintot ad az EU a magyar iskolagyümölcs-, zöldség- és tejprogramokra
A gyermekek részére kiosztandó termékek kiválasztása egészségi és környezeti megfontolásokat, a szezonalitást, a változatosságot és az elérhetőséget szem előtt tartva történik.
Az iskolákban indítandó oktatási programok céljára az Európai Bizottság tanári oktatócsomagot is kidolgozott, mely az élelmiszer-termelés, a környezetgazdálkodás és a vidékgazdálkodás témájában kínál közvetlenül felhasználható oktatási és tanulási segédanyagokat. A segédanyagok az élelmiszerek és a mezőgazdasági termelés fontosságára hivatottak felhívni a 11-15 éves európai fiatalok figyelmét. (MTI)
Related news
AliExpress launches fulfillment in Europe
Chinese online marketplace AliExpress is launching Local+, a fulfillment solution…
Read more >Brussels has initiated proceedings against Hungary over margin restrictions
The European Commission has launched two infringement proceedings against Hungary…
Read more >Annual inflation slowed in the euro area and the EU in May
Annual inflation slowed in both the eurozone and the European…
Read more >Related news
Smart Organic acquires the LoveRaw brand
Bulgarian company Smart Organic has acquired the British vegan brand…
Read more >Spanish Food E-Commerce Market Set To Recover In 2025
The Spanish e-commerce market for food and hygiene products is…
Read more >Less meat, same taste: Lidl mixes minced beef with plant-based proteins
Lidl is launching “hybrid” meat in Belgium: minced meat that…
Read more >