The proportion of conscious food buyers in Hungary is low
The proportion of truly conscious buyers who consider product value such as premium quality, Hungarian origin, fair trade and packaging more important than price is low in Hungary is low, only 17 percent – the OTP Agrár survey reveals.
Another 25 percent of the population also consider one of the features mentioned above as important, but the value for money aspect is already at a high level in their customer decisions. (MTI)
Related news
Hungarian companies are focusing on stability and preparing for growth
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >OTPdirekt is available until mid-November
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >German retail struggles with AI integration
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
The 2025 Symbol of Sustainability Awards have been presented
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >MNB Director: The rate of price increases may decrease permanently to the central bank’s tolerance band at the beginning of 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Chamber of Agriculture expects the domestic mushroom market to stabilize in the coming months
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >