The Superbrands and Business Superbrands Council reached their verdict
For the tenth time a panel of experts selected the best brands from the several thousand that is present in the Hungarian market – these brands have all earned prestige in their specific fields to become Superbrands. We asked panel members what the prize means to companies, brands and consumers.
A Superbrands cím kiterjedt hatóköre, funkciója és megbecsültsége alapján az ajánlólevél, a vízum, az exkluzív klubtagság fogalmakkal írható körül leginkább.
Érvényes védjegyoltalom, reputáció, minőség és igényes marketingszemlélet jogos képzete társul hozzá; odaítélésének szempontrendszere összetett ugyan, ám világos és átlátható. Érdemes elgondolkodnunk az ismételt megmérettetés pozitív eredménye esetén ennek a fogyasztók számára való jelzéséről. Az évjárat feltüntetésével „kiterjesztve” látható módon évek múltán is viselik a sikeres megméretkezők. Világossá kell azt is tenni, hogy a fogyasztói termékek esetében a címek nem „vihetők át” automatikusan az új fejlesztések eredményeképpen elkészült cikkekre.
Úgy vélem, hogy a díjazottak merítési bázisa, a kiválasztottak kiemelkedő tevékenysége és erőteljes reklámaktivitása kiváló ismertséget, illetve újratermelődő ambíciót szül. Izgalmas volna a régiós és a brit „alapító” tapasztalatok friss megismerése. A Superbrands cím MagyarBrands változata is igen sikeres elismerés, országhatáron túl is figyelemfelkeltő és hatásos. A cím fórumrendszere szívesen venné magának a „klubtagságnak” a továbbfejlesztéssel és az önkéntes vállalkozásokkal kapcsolatos elképzeléseit is.
56284.jpg Winning the Superbrands title issues brands a membership card to an exclusive club. The evaluation system is complex, but clear and transparent. However, it must be made clear that in the case of consumer goods, winner companies aren’t allowed to transfer the recognition to their new products automatically. MagyarBrands, the Hungarian mutation of the Superbrands programme is also very successful, calling attention to products outside Hungary’s borders as well. n
A Superbrands díj az elmúlt évtized alatt a szakmaiság erősítésével és persze a megfelelő márkaépítéssel nemcsak ismertté, de elismertté is vált, amit egyébként a díj iránti folyamatosan növekvő érdeklődés is jól bizonyít. Díjazottjainak összetétele pont olyan vegyes, mint amennyire a termék/márkapaletta az, amellyel nap mint nap találkozhatunk. Így nemcsak megfelelő tükre a valóságnak, de olyan kisebb, ám adott körben elismert termékek is bekerülhetnek a „klubba”, akik a díjat és az ezzel járó nagyobb elismertséget nagyon is megérdemlik.
A szempontrendszert objektívnek minősíteném: az elmúlt években nagyon sokat fejlődött, nemcsak az alaposság tekintetében, hanem olyan, a kor követelményeihez igazodó szempontok beiktatásával is, mint például a fenntarthatóság.
A legtöbb díjazott jól használja ki a Superbrands nyújtotta lehetőségeket: a termék/márka kommunikációja keretében hivatkozik a díjra, mert az a felhasználók/fogyasztók felé a kiválasztás szakmaisága alapján a megbízhatóság üzenetét közvetíti.
A Magyar Superbrands egyértelművé teszi, hogy igenis vannak olyan hazai márkák, amelyekre büszkék lehetünk. Ezért is történik nagyon körültekintően a kiválasztás, hiszen a díj értékét azzal is erősíthetjük, hogy olyanok kapják, akik a hazai márkákat megfelelően reprezentálják.
56291.jpg In the last 10 years the Superbrands prize kept generating more and more attention. It reflects real life really well because the group of winners is very diverse. I think that the evaluation system is as objective as it can be and it improved a lot in the last decade. Most winners were able to capitalise on the recognition and used it in brand communication, because it conveys a message of reliability to consumers. Magyar Superbrands makes it clear that there are domestic brands which we can be proud of. n
Az idén 10 éves Superbrands program egyik előnye, hogy cégmérettől és -kortól függetlenül elérhető. Nem kell arra várni, hogy cégünk patinás korba lépjen, vagy elérje a több milliárdos forgalmat. Ugyanakkor a program önmagában is képes mind jobban erősíteni egy márkát, ha az évről évre megkapja az elismerést.
Az idei nyertesek között is számos visszatérő márkával találkozhattunk, de nagyon jó volt újakat látni, amelyek ez alkalommal kerülhettek be a „márkakiválóságoknak” ebbe a körébe. Hiszem, hogy ez a fajta elismerés is sokat ad hozzá a márka értékéhez, még megbízhatóbb márkává teszi. Mindemellett fontosnak érzem hangsúlyozni, és ezzel bátorítani a nyertes márkákat, hogy egy ilyen elismerést nem elég elnyerni és cégen belül büszkének lenni – fontos ezt a piac, a partnerek, a fogyasztók számára is kommunikálni, tudatni velük. A magunk módján, az évente megjelenő Superbrands melléklettel és a benne felsorolt nyertes márkák kihangsúlyozásával igyekszünk ezúton támogatást nyújtani.
56298.jpg One of the best things about the 10-year-old Superbrands programme is that it can reward companies irrespective of their size or age. I was glad to see new brands too on the winners list. This kind of recognition can add a lot to a brand’s value and makes it more reliable in the eyes of customers. I would like to emphasise the fact that it isn’t enough to become a Superbrand, the achievement also has to be communicated to partners and customers. We help in this by publishing our Superbrands supplement every year. n
A Superbrands címet elnyerő cégek saját marketingprogramjukba jól illeszthetik és hirdetik is, hogy rendelkeznek ezzel az elismeréssel. Természetesen az úgynevezett világmárkáknak és a mögöttük álló, azt létrehozó vállalkozásoknak sokkal több fórumon és csatornán keresztül nyílik lehetőségük a díjat partnereik, illetve vevőik felé kommunikálni. A kevésbé ismert márkák számára viszont a Superbrands cím elnyerése fejlődési lehetőséget biztosíthat, utat a szélesebb körű elismertséghez. A díj társadalmi ismertsége az egyes márkák mögött álló cégek piaci pozícióit is feltétlenül erősíti.
56304.jpg Superbrands winners can advertise themselves with the recognition. International brands and the major companies behind them have many channels through which they can communicate winning the prize to partners and consumers. For lesser known brands joining the club of Superbrands creates an opportunity to develop, it sets the path for becoming known to a wider group of consumers. n
Idén sem lett kisebb a kihívás: kiválasztani az idei év legjobb márkáit a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának többezres nemzeti védjegyadatbázisából.
Az előzetes értékelés során az én személyes mérlegelési szempontom az adott márka és fogyasztói közötti feltételezett személyes kapcsolat ereje és a márka értékteremtő potenciálja volt. Elmúltak azok az idők, amikor viszonylag egyszerű recepttel lehetett erős márkákat építeni: jó minőségű termék versenyképes áron, plusz rengeteg reklám. A válság, a technológiai fejlődés és a fogyasztói elvárások változása miatt ez a rutin ma már nem működik. Erőteljes hatalmi átrendeződés történt a márkatulajdonosok és a fogyasztók között: már nem az számít, mit mond magáról a márka, hanem az, hogy mit mondanak róla az emberek. Ami korábban gyakran csak lózung volt, mára tény: valóban a fogyasztó az úr.
Ezért ma nem elég pusztán jó termékeket gyártani, a következetes márkaépítéshez több kell: etikus vállalati magatartás, átláthatóság, közvetlenség, elérhetőség, szerethetőség, a fogyasztók partnerként, társként való kezelése. Ezért is gondolom, hogy a Superbrands cím elnyerése, esetleg évek hosszú során át való megtartása komoly morális támogatást, egyben új üzleti lehetőségeket is jelent a nyerteseknek.
56310.jpg Those days are long gone when the recipe for building strong brands was simple: offering quality products at competitive prices, backed with lots of advertising. Economic recession, technological development and changing consumer expectations changed everything. Today what matters is what consumers say about brands and not what the brand says about itself. The consumer is king, so it isn’t enough to offer good products, the manufacturing company also needs to be ethical, transparent, accessible and likeable – and it has to treat consumers as partners: Superbrands are like this. n
A Superbrands címet kisebb és nagyobb vállalkozások egyaránt egyre többen használják kommunikációjukban, ismertsége és elfogadottsága is meglepően magas – nem csoda, hogy „kívülről” is oly sokan aspirálnak a díjra. Bár zsűritagként nem érzem annyira a projekt igazi súlyát, kétségtelen, hogy a profin kialakított rendszer működőképes és inspiráló, már csak azért is, mert win-win helyzetet teremt szervezők és díjazottak között. Ráadásul olyan zsűritagok állnak mögötte, akik értékítéletében megbíznak az emberek.
Az értékelés során szélsőértékeket én nem használok, saját involválódásomnak megfelelően bírálok – amelyik márkát nem ismerem, afelett nem mondok ítéletet. Egy-egy szegmensben márka és márka között próbálok különbséget tenni; sokat jelent számomra a pozitív márkaélmény a CSR vagy éppen a cégkultúra területéről.
Bár a díjazottak, úgy tűnik, megfelelően reprezentálják a jó magyar márkákat, vannak olyan brandek, amiket hiányolok ebből a körből – örömmel látnék már némi változatosságot!
56337.jpg Both small and big companies are happy to use the Superbrands recognition in their communication. When evaluating I don’t assess brands that I don’t know. Positive brand experience, CSR and good corporate culture are important to me when jurying. It seems to me that winners represent quality Hungarian brands well, but I miss some brands from the group of winners – for a change I would like to see new brand names on the winners list! n
A fogyasztóknak manapság lehetőségük van arra, hogy széles palettáról válasszák ki a nekik legszimpatikusabb márkát. Örömmel látom, hogy egyre többen tudatosan keresik a Superbrands logót, így egyre fontosabb lesz a márkáknak, hogy rászolgáljanak erre. A cím a vásárlók ítéletét is tükrözi, ugyanakkor segít nekik abban, hogy minőséget válasszanak. Ebből a kölcsönösségből fakad a cím értéke. Nem elég azonban, ha valaki megkapja az elismerést, hiszen a díjazottaknak ez csak egy megerősítés, hogy jó úton járnak. Folyamatosan tenniük kell érte, hogy minőségi munkájukkal, termékeikkel továbbra is kiérdemeljék a fogyasztók bizalmát.
Mind a kisebb, mind a multinacionális cégek profitálhatnak az elismerésből. Előbbiek bizonyíthatják, hogy igenis fontos nekik a vásárlók véleménye, míg utóbbiaknak lehetőséget teremt piaci pozíciójuk megerősítésére. Az sem véletlen, hogy az idei márkakutatás során egy kivétellel csak élelmiszer ipari cégek kerültek be a TOP 10-be. A márkákban való bizalom különösen fontos ebben az iparágban, hiszen az élelmiszer-biztonság az egészség egyik sarokköve. A díjazott termékek legfontosabb jellemzői a hagyomány és a minőség. Ezek azok az alapértékek, amelyeket szem előtt kell tartania azoknak, akik márkájuknak jó hírt, elismertséget szeretnének kivívni. Erre biztatok mindenkit!
56324.jpg I am happy to see that a growing number of consumers are consciously looking for products with the Superbrands logo when shopping. In my view both small firms and multinational companies can benefit from this recognition. The former can prove that they do care about consumer opinion, while the latter get a chance to strengthen their market position. It wasn’t by accident that this year nine food companies made it into the TOP 10 after this year’s brand survey: trusting brands is especially important in the food sector. n
Évről évre ismertebb a Superbrands, és a márkák egyre inkább védjegyként használják kommunikációjukban. Míg korábban a márkatulajdonosok elsősorban a díjazottak számára lehetőségként kínált reklámkampányban látták a legnagyobb hasznosságot, mára a díj használatának értéke egyértelműen meghaladja a kampány médiaértékét. Konzisztens és komplex rendszer alapján történik az értékelés; azzal, hogy egy márka megfelel a zsűri által támasztott kritériumoknak, a védjegy a fogyasztók számára is garanciát nyer.
A jövőben szerintem egyre fontosabb szempont lesz e kritériumok fogyasztók felé történő kommunikációja, illetve az értékelési szempontok között, remélem, hamarosan a digitális térben történő megjelenés és a fogyasztókkal való interaktív kommunikáció minősége is szemponttá válhat.
56330.jpg Superbrands is better known as the years are passing and the winners tend to use the logo as some kind of trademark in their communication. By now the value of using the logo has overcome the value of the media campaign offered to winners. My view is that in the future it will be very important to communicate the evaluation criteria to consumers. I hope that soon brands’ online presence and interactive communication with consumers will also be among the criteria. n
Az idén tízéves Superbrandsnek sikerült elérnie azt, hogy ma már egyre több cég csinál presztízskérdést abból, hogy megkapja a minősítést és használja aktívan az elnyert díjat marketingjében. Részben emiatt egyre több fogyasztó ismeri meg a logót, így a Superbrands-elismerés egyre inkább be tudja tölteni azt a szerepet, amelyre hivatott: egyfajta segítséget adni a fogyasztóknak a márkák közötti eligazodásban és megkülönböztetni a valóban megbízható márkákat a többitől.
Azt gondolom, a díjazottak köre megfelelően reprezentálja a jó magyarországi márkák körét – azok a vállalatok és márkák, amelyek megérdemlik, már megkapták ezt a címet, illetve folyamatosan megkapják. Az már egyéni döntés függvénye, hogyan kommunikálja egy cég a kapott elismerést. Ha elfogadja, hogy a saját rangsorát ugyancsak felállító fogyasztó a Superbrands díjat jó szubjektív döntése megerősítéseként fogja fel, sikerrel használhatja azt – erre sok jó példát láthattunk a közelmúltban.
56451.jpg Superbrands managed to achieve that more and more companies want to become a Superbrand and winners actively use the logo in their communication. In part it is because of this that a growing number of consumers are familiar with the logo, which means that Superbrands is now able to fulfil its main role to a greater extent: help consumers find their way in the crowded world of brands and pick the reliable ones. n
Szerintem a Superbrands elsősorban a magyar kkv-szektor számára nagy érték, hisz azt jelenti, hogy a cég neve, terméke, elnevezése a magyar piacon már ismert és elismert. Természetesen egy világcég márkája számára is jelentőséggel bír a díj, azt mutatja, hogy az adott piacon a cég terméke jelentős ismertséget élvez.
Úgy érzem, érdemes lenne bátorítani a magyar kkv-szektorban egy olyan gyakorlat alkalmazását, hogy a vállalkozások – „branding”-cégek szakértelmét felhasználva – kialakíthassák saját márkájukat, amely aztán, ha az adott feltételeknek megfelel, elnyerhetné a Superbrands címet. Érdemes lenne annak lehetőségeit is felmérni, hogyan teremthető meg a magyar Superbrands díj elismertsége határainkon kívül, elsősorban ott, ahol ugyancsak működik a márkaelismertségnek e rendszere.
56344.jpg I think that the Superbrands recognition represents the biggest value for the Hungarian SME sector, because getting it means that a company and its product is well-known and acknowledged in the domestic market. It would be great if SMEs would use the expertise of branding specialists to develop their own brands and target becoming a Superbrand. It would also be useful if having this recognition could be promoted outside Hungary’s borders, too. n
Díjat kapni mindenki szeret. A Superbrands díj igazi elismerés, a pozitív visszacsatolás pedig mindenkit örömmel tölt el. A cégvezetők legnagyobb kihívásai közé tartozik, hogyan motiválják – sokszor túlhajtott – munkatársaikat, hogyan kerüljék el, hogy a legjobbak kiégjenek, feladják: váltsanak vagy pusztán „letudják” a munkaidejüket. A sokszor bevált recept alapösszetevője az, ha a munkánk által létrehozott termék vagy szolgáltatás olyan minőséget képvisel, amelyre a munkatársak okkal büszkék. Ha emellett jó légkörben is dolgoznak, akkor majdnem mindent megtettünk azért, hogy a csapat lelkes és motivált legyen, hosszú távon tervezzen a munkahelyén.
A Superbrands díj egyike azoknak az elismeréseknek, amelyek nem egy-egy személynek, hanem teljes közösségeknek szólnak. Bizonyítéka annak, hogy az adott munkahely „output”-ja minőséget képvisel. A díjazás ráadásul a munkahelyi légkört is minden bizonnyal feldobja: jól megérdemelt lelki és érzelmi pluszt adhat mindazoknak, akikre ennek a díjnak a fénye rávetül.
56351.jpg Everyone likes to win prizes and winning the Superbrands prize is a real honour, it is real positive feedback from consumers. Superbrands is one of the few schemes which reward not a single person but communities, and the work they have done. Winning it proves that a given collective did a good job. I am sure that winning the prize creates a better atmosphere at a workplace, giving a boost to employees in their work. n
Abban a kivételes helyzetben vagyok, hogy magyarországi megjelenésének kezdetétől nyomon követhetem a Superbrands tevékenységét, fejlődését. Kezdetben informatikai márkák képviselőjeként vehettem át a díjakat, majd a Magyar Reklámszövetség egyik vezetőjeként bekerültem a zsűribe is. Itt számos neves szakemberrel együtt hosszú évek óta, egyfajta szakmai közösséggé formálódva dolgozunk évről évre az aktuális jelöltek kiválasztásán és tapsolunk együtt, büszkén a nyerteseknek a gálán. A zsűrizés mellett természetesen mindig van idő egy kis csevegésre is, ahol többek között arról is sokat beszélgettünk, hogy merre fejlődik maga a Superbrands márka.
Nos, érintettként nyilván elfogult képet tudnánk csak alkotni, így sokkal beszédesebb a tény, hogy az elmúlt években érezhetően megszaporodtak azok a megkeresések, amelyeket a zsűritagok kapnak cégek képviselőitől információt kérve, a pályázás feltételeiről érdeklődve. Vagyis növekvőben van a Superbrands spontán ismertsége, és ami fontosabb, elismertsége. A vállalatok úgy gondolják, jó, hasznos Superbrands-díjazottnak lenni, mert kiemel, minősít, értéket hordoz. Mi, zsűritagok pedig pont ezért dolgozunk!
56363.jpg In the last few years companies contacted panel members more often than in the past, asking them about the conditions of entering the Superbrands competition. This means that Superbrands’ popularity and prestige are growing. Companies think it is beneficial for them to become one of the Superbrands, because it differentiates them from competitors and the prize represents real value. n
A Superbrands cím ismertsége az elmúlt évtized során fokozatosan nőtt, ma már nem kell magyarázni sem a jelentését, sem a jelentőségét. Bár neves és elismert szakemberekből álló zsűri ítéli oda, igazi rangja mégsem annyira a szakmában, sokkal inkább a széles közvéleménynél, a vásárlók körében van. És ez így van jól. A vásárlóknak kíván egy jelzés lenni arról, hogy az adott márka megítélése jó, a brand „ad magára”, tartósan a piacon kíván maradni és fontosnak tartja saját megbecsülését és megbecsültségét. A Superbrands cím elnyerése ugyanis annak a bizonyítéka, hogy a márka saját maga számára is fontos. Ez pedig a legerősebb garancia arra, hogy hosszú távon is mindent megtesz annak érdekében, hogy a fogyasztók szemében is vonzó és kiszámítható maradjon.
56357.jpg Neither the Superbrands title nor its significance need explanation today. My view is that its real prestige lies in public opinion, among consumers and not in the trade. Becoming one of the Superbrands tells consumers that a given brand has a general good reputation, it wishes to be present in the market in the long run and it cares about itself and finds consumer opinion important. All of these facts guarantee that the brand will do everything to stay attractive to consumers. n
Sosem gondoltam bele, hogy talán egy évtizedekre szóló program alapjait rakjuk le, amikor 10 éve először beszélgettünk a Superbrands program magyarországi elindításáról. 2003 ősze volt; ahogy hallgattuk a brit partnert (akiknél már réges-rég működött ez a program, és exportálták is számos helyre a világban), egyre csak az járt a fejünkben, működni fog-e ez nálunk? Nyugatosodás, EU-csatlakozás, konvergencia voltak az akkori idők hívószavai, a gazdasági fejlődésre sem lehetett panasz, de azért vagy ötször meetingeltünk, míg zöld utat kapott a projekt.
Volt azóta gazdasági, pénzügyi világválság, különadók, meg unortodox gazdaságpolitika, de a nehezítő körülmények ellenére a Superbrands program még mindig él és virul. A program kiállta az idők próbáját, van rá igény az üzleti világban. A Superbrands program a márkák fontosságára hívja fel a figyelmet, a brandépítés egyik fontos eszköze. Ezek pedig hozzátartoznak egy jól működő piacgazdasághoz. Drukkolok a szervezőknek, hogy még sokáig sikeresen működtessék a programot – nehogy 10 év múlva már ne legyen.
56372.jpg When we were first discussing the whole Superbrands thing back in the autumn of 2003, all we were thinking about was: Will this work in Hungary? Since then we have gone through an economic recession, we have suffered from special taxes and an unorthodox economic policy, but the Superbrands programme is still going strong. It has stood the test of time, calling attention to the importance of brands and assisting companies in brand building. n
Erősen óvnék attól a hiedelemtől, mely szerint a Superbrands díj egy maximálisan objektív és hidegen számító zsűri pontjainak tükörképe.
Erősen vitatkoznék azzal az elképzeléssel is, mely szerint a Superbrands díj a piacon versengő márkák közti bajnokság nyerteseinek csillogó díja.
Nem. A Superbrands egy jó hírű klub! A díj birtokosait inkább úgy kell elképzelni, mint egy nagyon elit klub tagjait, akik hírük és teljesítményük alapján kiérdemeltek egy ilyen rangos társaságba való felvételt.
A világon rengeteg toplista készül, amelyben a márkaérték különböző kritériumai alapján rangsorolják a márkákat. De ahány lista, annyiféle számítási módszer – és annyiféle eredmény.
A Superbrands klubtagság kicsit más. Olyan különleges megtiszteltetést jelent, amelynek valódi forrása a társadalmi ismertség és megbecsülés.
56410.jpg In my interpretation Superbrands is a club with a good reputation. Those who become members – earn the right to use the logo – join an elite circle of brands. There are many brand rankings made all over the world, but they are always compiled using different methods and in accordance with this the outcome varies. Being one of the Superbrands is a bit different, it is a special honour that roots from the consumer appreciation. n
Gyakorlott díjátadóként mondhatom, hogy megérdemelt díjat ünnepélyes keretek között átnyújtani bizony igen jó dolog – élmény látni az elismerést átvevő arcáról leolvasható örömöt. A 2014-es Superbrands díjazottjai között többen most kapták meg először ezt a kitüntetést, ugyanakkor néhány márkának ez az öröm immár a tizedik alkalommal adatik meg. Különleges teljesítmény szükséges az elismerés egyszeri elnyeréséhez, de még több erőfeszítést igényel ennek megtartása.
A kézfogás, a díj átadása, a gratuláció csupán pillanatokig tart. Az utána következő másodpercekről, percekről volt szerencsém többekkel beszélgetni. A legemlékezetesebb gondolatnak ezt éreztem: „Miközben levonultam a pódiumról, az járt a fejemben, hogy a lépcsőn nem szabad elbotlanom, s nem szabad eltörnöm a gyönyörű díjat. Attól tartottam, hogy a kitüntetésért annyit, de annyit tett munkatársaimnak nem tudnám méltó módon megmutatni. Mert nem elég az elismerést kiérdemelni. A kitüntető cím elnyeréséről kötelező annak rangjához illően tájékoztatni a dolgozókat és a partneri kört egyaránt.”
Az idézett úrnak teljesen igaza van. A díjat nem csupán átadni és átvenni jó; kiváló érzés és fontos feladat a sikerrel kapcsolatos híreket is megosztani mindazokkal, akik az elismerés elnyeréséhez bármi módon hozzájárultak.
56378.jpg Many of the 2014 winners got the prize for the first time, while some major brands were rewarded for the tenth time. It is really special to be a winner, but it takes great effort to remain one. It is a great feeling to hand over the award to somebody and I am sure it feels just as good to accept it. But the best moment is probably when the news of winning is shared with colleagues, with all the people who contributed to this great success. n
A termékek, szolgáltatások, cégek márkává válása hosszú és tudatos folyamat. Jelzi egy cég elkötelezettségét a piacon való aktív és minőségi részvétel irányába.
Természetesen nem szabad elfelejteni, hogy minden „kis” márka „nagy” márka akar lenni, s ennek érdekében sokat kell fejlődnie. A Superbrands verseny ebben a törekvésében erősíti meg a jelölteket és a díjazottakat. A megmérettetés kiérlelt szempontrendszere biztosítja, hogy a zsűri tagjai objektív véleményt formálhassanak a bírálat során – ami persze egyáltalán nem jelenti azt, hogy könnyű a döntés. Minden díj társadalmi ismertségét az alkalmazás, a dicsőség állandó megosztása jelenti. Ez felelősséget ró a díjazottakra, akiknek saját tevékenységükkel kell napról napra bizonyítaniuk, hogy méltóak a díjra. Állandó a párbeszéd a díjazott és partnerei között: az ügyfelek választása és elégedettsége széles körben teremti, egyben multiplikálja az ismertséget és elismertséget.
Meggyőződésem, hogy a címet elnyerő brandek megfelelően reprezentálják az ország jó márkáit. Egy márka ismertsége és elismertsége az ország gazdasági erejének is kifejeződését jelentheti.
56384.jpg It is a long process for products, services or companies to become brands. Every ‘small’ brand wants to be ‘big’ and the Superbrands competition gives excellent feedback about their efforts. Those who are rewarded with the Superbrands recognition take on the responsibility of having to prove day after day that they are worthy of the prize. I am absolutely sure that the winners are the country’s best brands. A brand’s prestige can also express the economic strength of a country. n
A Superbrands-értékelés természetesen tartalmaz szubjektív elemeket is, de ez inkább előnye, mint hátránya. Egy ilyen díjazás alapvetően a cégek, vagy pontosabban az általuk képviselt márkák értékére vonatkozik. A részletesen kidolgozott szempontrendszer törekszik az objektivitásra, de mivel közismerten „ízlések és pofonok” különböznek, ezért a különböző zsűritagok egyéni érzésvilága is megjelenik az értékelésben. Még a legnagyobb világmárkáknál is szempont a személyes ízlés, van, aki nem szereti a Coca-Colát, és van, aki szereti. A cím elnyerése nyilván sokkal nagyobb siker egy kis cégnek, mint egy világmárkának. Egy kis cég ezzel növelni tudja piaci részesedését és reklámja hatékonyságát.
Nem lehet pontosan azonos a szakemberek véleménye egy cégről és a társadalom megítélése; de az is nagy baj lenne, ha ez alapvetően különbözne. Nem ez a helyzet. Magyarország nagy cégeiről a szakértői pontozás és az utca emberének álláspontja alig-alig különbözik. Persze fontos lenne, hogy még sokkal több cég próbáljon meg indulni ebben a versenyben, mert ezzel is erősödne a díj értéke.
56390.jpg The Superbrands evaluation system does contain an element of subjectivity, but it is more an advantage than a drawback. Winning the title means more for a small company than for a multinational company, as the former can increase its market share more by being recognised as a Superbrand. It must also be mentioned that experts don’t think the same way about a company as consumers do, but it would be problematic if their opinions were fundamentally different. n
Related news
Related news
Declining company numbers, permanent half-million limit
In 2024, the number of partnerships is expected to decrease…
Read more >The GKI business climate index barely changed in December
According to a survey by GKI Economic Research Ltd. –…
Read more >Festive dishes: bacon kuglóf, bacon cheesecake and New Year’s Eve candied sausage rolls
Often, an unusual ingredient or even the way it is…
Read more >