Spar cuts sugar content of private label products in Croatia
Spar Croatia has modified the recipes of around 65 private label products to reduce their sugar content. In 2017 Spar launched a programme to cut sugar content in its private label products in accordance with the WHO’s recommendation (the daily intake of sugar should be no more than 25 grams or 6 teaspoons, per person). It will help the retailer to remove 21 tons of sugar from its private label products by the end of this year.
Related news
Action Achieves 17% Growth In 9M, Plans Croatian Launch
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Tobacco product prices continue to rise – another wave of price increases in retail
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Christmas shopping in Croatia could be cheaper – the neighbor also has an advantage in fuel prices
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Premium drink, premium literature
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Responsible Gastro Hero Foundation: a sourdough and kombucha sharing campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
