Kaufland, Lidl Introduce Household Products From Recycled Plastic
Lidl and Kaufland have rolled out private-label household goods made from 100% recycled plastic in association with PreZero – the environmental division of the retailers’ parent company, Schwarz Group.
This is the second time that both retailers have brought these products to the market.
The initiative is part of Schwarz Group’s REset Plastic strategy, which aims to give old packaging from private households in Germany a new life and reduce the use of virgin plastics.
A large part of the entire process, from collecting through recycling to selling, is covered by the participating divisions of the Schwarz Group.
ESM
Related news
Lidl UK’s plant-based sales are booming
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Europe’s Plastics Industry In ‘Severe Decline’
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Schwarz Group to Significantly Reduce Virgin Plastic Use by 2030
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Hungarian intermodal traffic is about to change pace
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A bright future for the plant-based food market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Students can solve a real manufacturing problem at Intersnack’s first engineering competition
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

