Kaufland, Lidl Introduce Household Products From Recycled Plastic
Lidl and Kaufland have rolled out private-label household goods made from 100% recycled plastic in association with PreZero – the environmental division of the retailers’ parent company, Schwarz Group.
This is the second time that both retailers have brought these products to the market.
The initiative is part of Schwarz Group’s REset Plastic strategy, which aims to give old packaging from private households in Germany a new life and reduce the use of virgin plastics.
A large part of the entire process, from collecting through recycling to selling, is covered by the participating divisions of the Schwarz Group.
ESM
Related news
Lidl UK’s plant-based sales are booming
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Kaufland’s online marketplace has also been launched in France and Italy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl extends sponsorship deal with UEFA
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Spar expanded its store network with an investment of 1.7 billion forints
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >HEINEKEN Hungária’s “Net Zero Production” carbon reduction program won an award
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Freedom24 Analysis: Klarna and Revolut Put Europe Back in the Game
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >