Domestic tourism boom is a global trend

By: trademagazin Date: 2010. 08. 10. 00:04

The participants of the tourism industry now admit, that the a domestic customer is the number one customer in many ways. It is easier to reach, mobilize domestic tourist, and more likely to become a recurring guest.

Idén az év első négy hónapjában nőtt a belföldi turizmus az előző év azonos időszakához képest, mint ahogy a külföldről beutazók aránya is – mutatják a KSH adatai.
A belföldi turizmus fellendülése áldásos hatással van a gazdaságra is, ennek köszönhető, hogy több európai ország indít akciókat a népszerűsítésére. Portugáliában a „Mozdulj ki – itt bent!” szlogennel kampányol az idegenforgalmi hivatal, de Nagy-Britanniában is határokon belül marasztalják az embereket. Ugyanakkor a spanyol, görög és olasz nyaralóhelyeken mintegy öt százalékkal esett vissza a vendéglétszám.
A vendégcsábítás számos eszköze közül most minden eddiginél erősebb az alacsony árszínvonal. A szállásadók többségének emiatt komoly jövedelmezőségi problémákkal kell szembenéznie. Az árcsökkenésnek következményeképpen az ötcsillagos hotelek négycsillagos áron kínálják szolgáltatásaikat, és így megszerzik a korábban eggyel alacsonyabb kategóriájú szállodát választó vendégeket. A tendencia végkifejlete, hogy a legalacsonyabb kategóriájú szállók maradnak nagyobb részben vendég nélkül.
Az időjárási viszonyok az irányok változásához is nagyban hozzájárulnak. A korábban jelentős mértékben a horgászturizmusra építő Tisza-tó környékén például hatalmas visszaesést okozott, hogy a sok eső miatt a gátakra nem lehetett rálépni, az árvíz pedig a vezető célpontok közé sorolt Tokajtól és környékétől is eltántorította az oda utazni szándékozókat. Természetesen az esős, hűvös nyár a balatoni szezonnak sem kedvez, ott azonban kihasználják a rossz időt is. A szeles, hűvösebb idő előnyös a szörfözés és a vitorlázás szerelmeseinek, amit, úgy tűnik, sikeresen használnak ki a Balaton környéki vállalkozások.
Az árérzékenység ellenére elengedhetetlen a minőség fenntartása – hangsúlyozza Kovacsics Imre, a Nemzeti Fürdőszövetség elnöke. A belföldi turizmus élénkülése ugyanis csak részben a válság következménye, szerepe van benne a minőségi turisztikai kínálat kialakulásának is. A hely által kínált programok, események jellege is fontos elem az úti cél megválasztásában – írja a piacesprofit.hu.




Related news