GKI: Domestic online retail sales grew 16 percent last year
Domestic e-retail achieved gross annual sales of 625 billion HUF last year, which is about 16 percent higher than in 2018. Online sales represent 6.3 percent of total retail sales in Hungary, according to the survey of GKI Digital and Árukereső.
Hungarian shoppers sold more than 43 million orders to domestic e-merchants last year, and about 17 million to cross-border, mainly Chinese webshops – Madar Norbert, a senior consultant at GKI Digital described the dats of the survey in Budapest.
In 2019 Hungarian consumers made gross purchases in foreign webshops in a value of 145 billion HUF.
Related news
Industrial production is still declining in Hungary, but it is growing in the EU
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Bol lets AI chatbot pick your Christmas gifts
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >After three months of increase, the GKI Business Index corrected back in November
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
AI Readiness Index 2025: we are more prepared now
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >No promotions, no shopping
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Aldi launches ‘lickable’ wrapping paper
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

