GKI: Domestic online retail sales grew 16 percent last year
Domestic e-retail achieved gross annual sales of 625 billion HUF last year, which is about 16 percent higher than in 2018. Online sales represent 6.3 percent of total retail sales in Hungary, according to the survey of GKI Digital and Árukereső.
Hungarian shoppers sold more than 43 million orders to domestic e-merchants last year, and about 17 million to cross-border, mainly Chinese webshops – Madar Norbert, a senior consultant at GKI Digital described the dats of the survey in Budapest.
In 2019 Hungarian consumers made gross purchases in foreign webshops in a value of 145 billion HUF.
Related news
Half of Europe’s shoppers are incognito
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Walmart recruits European marketplace sellers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The end of cheap “cheap orders”: customs and taxes await small packages in the US, and soon in the EU
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
OKSZ: Inflation no longer justifies maintaining the margin freeze
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: in August, consumer prices exceeded the values of the same month of the previous year by an average of 4.3 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >István Madár: Inflation would be higher without price caps
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >