GKI: Domestic online retail sales grew 16 percent last year
Domestic e-retail achieved gross annual sales of 625 billion HUF last year, which is about 16 percent higher than in 2018. Online sales represent 6.3 percent of total retail sales in Hungary, according to the survey of GKI Digital and Árukereső.
Hungarian shoppers sold more than 43 million orders to domestic e-merchants last year, and about 17 million to cross-border, mainly Chinese webshops – Madar Norbert, a senior consultant at GKI Digital described the dats of the survey in Budapest.
In 2019 Hungarian consumers made gross purchases in foreign webshops in a value of 145 billion HUF.
Related news
GKI: AI is spreading rapidly in the service sector, while adoption in other sectors is only sluggish
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Industrial production is still declining in Hungary, but it is growing in the EU
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Hungarians are spending 26 percent more on Christmas this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Autumn flavors from Korea and the art of fermentation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Two-thirds of adults don’t eat enough vegetables and fruits
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

