Consumers mainly use generative AI to search for products
Generative AI is more and more popular among shoppers who would like to see a stronger presence for the technology in their shopping experience.

Négyből három megkérdezett nyitott a generatív AI ajánlásaira
This article is available for reading in Trade magazin 2025/2-3
In a recent survey by Capgemini, conducted in North America, Europe and 12 countries in Asia Pacific, 46% of respondents are enthusiastic about the impact of generative AI on online shopping. 58% of consumers are already replacing traditional search engines with generative AI tools when searching for products and services. //
Related news
Website speed, design, security key for online shoppers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungary is at the forefront of agricultural digitalization
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coca-Cola aims to help solve the orange juice crisis with AI
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Pensioner vouchers: each chain entices customers differently
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >A taste journey at Auchan: customers are welcomed with the cuisines of 13 nations
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Extraordinary rush at Aldi: customers took home 290,000 clothes on the first day
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >