Consumers mainly use generative AI to search for products
Generative AI is more and more popular among shoppers who would like to see a stronger presence for the technology in their shopping experience.

Négyből három megkérdezett nyitott a generatív AI ajánlásaira
This article is available for reading in Trade magazin 2025/2-3
In a recent survey by Capgemini, conducted in North America, Europe and 12 countries in Asia Pacific, 46% of respondents are enthusiastic about the impact of generative AI on online shopping. 58% of consumers are already replacing traditional search engines with generative AI tools when searching for products and services. //
Related news
Fidelity Outlook 2026: Who will bring the pick and shovel to artificial intelligence?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Bagels, stuffed cabbage and online scams – this could be the Christmas menu for many due to the rise in cybercrime
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >How will AI continue to shape our lives? Seven areas to watch in 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Even though the price of cocoa has halved, chocolate will not become cheaper
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Temu is crushing domestic webshops – Christmas won’t change either
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Hungarian Food Bank is putting together 44,000 food packages from the proceeds of ALDI’s first Advent market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
