Consumers mainly use generative AI to search for products
Generative AI is more and more popular among shoppers who would like to see a stronger presence for the technology in their shopping experience.

Négyből három megkérdezett nyitott a generatív AI ajánlásaira
This article is available for reading in Trade magazin 2025/2-3
In a recent survey by Capgemini, conducted in North America, Europe and 12 countries in Asia Pacific, 46% of respondents are enthusiastic about the impact of generative AI on online shopping. 58% of consumers are already replacing traditional search engines with generative AI tools when searching for products and services. //
Related news
Packaging market sitting on a roundabout
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >How Gen Alpha shops — and what they shop for
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarians are already using AI platforms en masse for search
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Retail trade in turbulence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Winners of the 2025 Hungaropack Hungarian Packaging Competition
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Turmoil in the tubs
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
