Fenntarthatóságért összesen 15 millió forint – Íme a Generali EnterPRIZE győztesei
Ötödik alkalommal díjazta a fenntarthatóság élharcosait a Generali Csoport EnterPRIZE nevű pályázata, amelynek a gazdasági stabilizációja mellett a kis- és középvállalkozások fejlődésének elősegítése és a fenntarthatósági programjainak támogatása. A vállalat három kategóriában osztott ki összesen bruttó 15 millió forintot olyan hazai KKV-knak, akik példát mutatnak környezetvédelemben, munkavállalói jóllétben és közösségi felelősségvállalásban.
EnterPRIZE számokban
- 3 kategória
- 15 millió Ft összdíjazás 2025-ben
- 2021 óta 62 millió forintos támogatás a kkv-k számára fenntarthatósági törekvéseik megvalósításához
- Idén közel 120, – 5 év alatt közel 520 pályázat
- 11 már megvalósult fenntarthatóság projekt
Együtt egy fenntarthatóbb jövőért
Az elmúlt évek súlyos válságai a mindennapokban és a gazdasági környezetben is kihívásokat jelentenek az európai kis- és középvállalkozások számára: egy a kkv-k pénzügyileg is nehéz helyzetbe kerül, másrészt a fenntarthatósági törekvések megvalósítása is energiát igényel.
A Generali Csoport EnterPRIZE kezdeményezéséhez a hazai Generali Biztosító immáron ötödik éve csatlakozik. A fenntarthatósági pályázat népszerűsége évről évre nő a kkv-k körében: az elmúlt öt évben több mint ötszázra emelkedett azon hazai kis és középvállalkozások száma, akik jelentkeztek a Generali felhívására.
Idén a vállalkozások három kategóriában nyújthatták be pályázataikat arra vonatkozóan, milyen fenntarthatósági törekvésre szánnák a többmillió forintos pályázati díjat. 2025-ben közel 120 hazai kis- és középvállalkozás jelentkezett a pályázatra, mely értékelése az elmúlt hetekben történt meg.
„Büszkék vagyunk, hogy ilyen sok előre mutató pályázatot érkezett a Generali hajó projektjére, az EnterPRIZE-ra idén. közösségnek is, ami támogatja a jó gyakorlatok megosztását és a vállalkozások fenntarthatósági törekvéseinek előmozdítását is. Az EnterPRIZE tehát nemcsak egy pályázat, hanem közösség is”
– mondta Erdős Mihály, a Generali Biztosító elnök-vezérigazgatója.
15 millió forintos összdíjazású pályázat három kategóriában
A Környezetvédelem kategória célja a környezet védelmét és a fenntarthatóságot zászlajukra tűző vállalatok megszólítása – az elérhető pályázati díj bruttó 7 millió forint volt. A kategória győztese 2025-ben a Pozitivo Digital Kft. digitális reklámügynökség lett. Projektjük nem csupán Magyarország, hanem Közép-és Kelet-Európa egyik legsürgetőbb környezeti problémájára hívja fel a figyelmet. A vállalkozás alapító-ügyvezetője, Ljasuk Dimitry független filmes, környezetvédelmi aktivista, a Tisza-tó zöld nagykövete, és elkötelezetten dolgozik a természeti értékekért. Korábbi dokumentum- és természetfilmjei közel hárommillió emberhez juttatták el a Tisza szennyezettségének problémáját belföldön és külföldön. A pályázati pénzből egy, a Tisza hulladékproblémáját bemutató Nemzetközi edukációs kiállítást és kampányt hoznak majd létre az Európai Parlamentben. A projekt célja a Tisza folyó hulladékproblémájának nemzetközi szinten, figyelemfelkeltő eszközökkel, művészeti installációkkal, filmekkel, oktatási kiadványokkal és megoldási javaslatokkal bemutatása. A brüsszeli megjelenés után a kiállítás hazaköltözik, és állandó kiállítás nyílik a Tisza-tó egyik nagy rendezvényközpontjában.
A Munkavállalói jóllét kategóriában a dolgozók és családjaik életminőségét javító kezdeményezésekkel pályáztak a vállalkozások a bruttó 4 millió forintos pályázati díjért. Az idei győztes a kategóriában a NEOCONS Zrt. lett. A 2011-ben alapított családi vállalkozás a takarmányiparban működik: tevékenységük középpontjában takarmányok, premixek, koncentrátumok, kiegészítők és alapanyagok gyártása és forgalmazása áll. A pályázat elnyerésével egy komplex, 5 célterületre fókuszáló jólléti programot szeretnének megvalósítani.
A Mikrokörnyezet iránti felelősségvállalás kategóriában a helyi közösségek életminőségét javító projektekkel lehetett pályázni a bruttó 4 millió forintos díjért. A kategória győztese a Varga és Ignácz Kft. lett. A Király Gyógyszertár Nagykanizsán 1998 óta üzemel: a tulajdonos évekkel ezelőtt felismerte, hogy a gyógyszertár fontos közösségi és edukációs tér az emberek számára: 2015 óta Király Női Klub néven egy, az egészségnevelést és közösséget
Related news
Generali strengthened in the first quarter: stable capital position and growth in operating profit
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The international Generali also awarded a Hungarian SME: the company that developed the composting robot is a pioneer in urban circular farming
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Generali Group announces new growth strategy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
All conditions for the margin stop removal have been met
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl permanently reduces the prices of some chocolates
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Game meat sales on Kifli.hu double in autumn
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >


