Esselunga Intoduces Sustainable Water Bottles
Italian supermarket chain Esselunga has launched water bottles of its Dolomiti private-label brand with 50% recycled PET to promote the recycling of plastic.
The retailer has replaced the classic green and blue bottles with transparent bottles as part of the initiative.
Every year Esselunga sells 80 million water bottles and the switch to 50% rPET packaging, the maximum limit allowed by Italian law, will result in reducing the use of virgin PET by 1,000 tonnes per year.
ESM
Related news
Carrefour seeks buyer for Italian branch
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Bored mobile phones are valuable – 1,500 small electronic devices were brought back to Auchan for recycling
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >MOHU: more than two billion PET bottles, cans and glass have been returned through the REpont system since launch
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Stable harvest, depressed prices – the Hungarian onion market shows a mixed picture this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mars invests €1 billion in the European Union
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Greek Hellenic Dairies’ plans regarding Alföldi Tej Kft. have been made public
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >