Esselunga Intoduces Sustainable Water Bottles
Italian supermarket chain Esselunga has launched water bottles of its Dolomiti private-label brand with 50% recycled PET to promote the recycling of plastic.
The retailer has replaced the classic green and blue bottles with transparent bottles as part of the initiative.
Every year Esselunga sells 80 million water bottles and the switch to 50% rPET packaging, the maximum limit allowed by Italian law, will result in reducing the use of virgin PET by 1,000 tonnes per year.
ESM
Related news
Lidl Spain Transforms Plastic Waste Into Garbage Bags
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Boxes and experiences
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >PET bottles get a new look: 25% recycled content mandatory from January
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Euromonitor International unveils Global Consumer Trends for 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >This is how much pensioner food vouchers are actually worth – each store chain offers a different discount
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Weak average walnut harvest: Hungary may need imported walnuts by Christmas
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
