Coop Switzerland saves food with sustainable private label
Coop Switzerland’s new sustainable private label, Nice-to-Save-Food, focuses on using food by-products, relying on previously neglected raw materials such as oat bran and okara from tofu and soya milk production, to create nutritious and versatile food products. Coop claims that this is the first initiative of its kind among Swiss retailers.
This article is available for reading in Trade magazin 2025/4.
Related news
The first 100 days, up to 70% discount – and 16.6 tons of food saved!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Amazon Launches New Private-Label Food Brand In The US
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Private labels are quietly winning Europe’s grocery shelves
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Inflation: stagnation instead of expected increase – 4.3% annual rate, 3.9% core inflation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl Hungary received a prestigious professional recognition
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Spar expanded its store network with an investment of 1.7 billion forints
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >